به گزارش اکونا پرس،

بنا بر گزارش منتشره از سوی یک رسانه صهیونیستی، در صورت گسترش حاکمیت تل‌آویو بر کرانه باختری تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا علیه رژیم صهیونیستی اجرایی خواهد شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت با استناد به سندی محرمانه که به تازگی برای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ارسال شده، گزارش داد اتحادیه اروپا وضع تحریم‌هایی علیه این رژیم در صورت اجرای طرح اشغالگرانه الحاق کرانه باختری را در دستور کار خود قرار داده است.

بنابر گزارش این رسانه صهیونیست، در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری، بروکسل مجازات‌های متعددی از جمله ممنوعیت سفر وزرای خارجه کشور‌های اروپایی به اراضی اشغالی، توقف مبادله دانشجو و کاهش اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان صهیونیست را مدنظر دارد. بروکسل این سند محرمانه را از طریق دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی تحویل وزارت خارجه این رژیم داده است.

پیش از این ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در خصوص تبعات اجرای طرح صهیونیستی-آمریکایی الحاق کرانه باختری هشدار داده بود.

ژان ایو لودریان گفته بود هرگونه اقدام اسرائیل برای الحاق کرانه باختری نقض قوانین بین المللی است و عواقبی به همراه خواهد داشت.

بنابر برنامه‌ای که پیشتر از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام شد، قرار بود طرح الحاق کرانه باختری در اول ژوئیه اجرایی شود. با این حال به نظر می‌رسد تل‌آویو و واشنگتن برای اجرای طرح تجاوزکارانه خود اختلافات حل نشده‌ای دارند.

اخیرا یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری طی ماه‌های آتی شد. یوسی کوهن در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل مدعی شد طرح تحمیل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری و رود اردن ظرف دو یا سه ماه آینده عملی می‌شود.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت.