طبق گزارش‌های منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت (Counterpoint )، گلگسی اس ۹ بعنوان جدیدترین و آخرین گوشی پرچمدار معرفی و عرضه شده از سوی سامسونگ، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی شد و از رقیب و همتای دیرینه خود یعنی آیفون ۱۰ (ایکس) اپل سبقت گرفت.  

در اخبار گذشته اعلام شده بود که در ماه مارس سال جاری میلادی، آیفون ۱۰ (ایکس)، آیفون ۸ پلاس اپل و شیائومی رد می ۵ ای به ترتیب در رتبه‌های نخست، دوم و سوم فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان جای گرفته بودند. اما حالا این فهرست جابجا و دستخوش تغییراتی شده است.

در این فهرست، سامسونگ با گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم جدول جای گرفتند.

با نگاه مختصری به نمودار و جدول زیر، می‌توان به وضوح دریافت که اپل با اختصاص پنج نماینده و گوشی پرفروش (آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۶ و آیفون ۷ )، بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند را داراست و بعد از آن سامسونگ با اختصاص سه گوشی و شیائومی نیز با دو گوشی پرفروش قرار گرفته‌اند.

سامسونگ بجز پرچمداران سری اس ۹، گلکسی اس ۸ را نیز در اختیار دارد و شیائومی نیز توانسته است با فروش بالای گوشی‌های رد می ۵ ای و رد می ۵ پلاس و رد می نوت ۵ جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کرده و موفقیت ارزشمندی را برای این شرکت چینی به ارمغان بیاورد.  

به طور قطع، گلکسی اس ۸ سامسونگ حتی با گذشت بیش از یک سال هم توانسته است بازار فروش خوبی داشته باشد.