به گزارش اکونا پرس،

شهر دبی تنها شهری است که به هیچ وجه ایده‌های نو در آن به پایان نمی‌رسند و هر لحظه باید منتظر بود تا یک جلوه‌ای جدید از این شهر ببینیم. در آخرین پروژه‌ای که در این شهر در حال اجراست، شاهد یک برج اسمارت خواهیم بود که شبیه به یک iPod خواهد بود و امسال افتتاح خواهد شد.

این ساختمان توسط یک معمار هنگ کنگی به نام جیمز لا طراحی شده و دارای 26 طبقه است. این ساختمان اسمارت که به نام The Pad  مشهور است،  یک iPod در مقیاس یک برج خواهد بود. قرار است در این ساختمان 256 آپارتمان برای ساکنان تهیه شود و همه چیز داخل این ساختمان از تهویه تا فاضلاب هوشمند باشد و با گجت‌های افراد ساکن در آن کنترل شود.

گفته می‌شود بر اساس این معماری که Cybertecture نامیده می‌شود، به ساکنان ساختمان اجازه داده می‌شود تا با نرم‌افزارهای ساخت خودشان مشکلات ساختمان را حل کنند و یا قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنند. برج The Pad قرار است با زاویه 6.5 درجه نسبت به سطح زمین ساخته شود تا ظاهر آن را شبیه یک iPod نشان دهد که روی یک داک شارژ قرار گرفته است. این ساختمان دارای سنسورهای بیومتریک برای قفل‌ها، نورهای تنظیم شونده با احساس افراد، کنترل‌های صدا و آینه‌هایی با تشخیص میزان سلامت افراد است.

گفتنی است؛ این پروژه آمیخته از صنعت ساختمان و تکنولوژی در سال 2007 شروع شد اما در سال 2009 بنا به دلایلی تعطیل شد تا اینکه در سال 2013 دوباره ساخت The Pad آغاز شد و قرار است امسال به بهره برداری رسیده و افتتاح شود.

برجی با ظاهر iPod در دبی +تصاویر

برجی با ظاهر iPod در دبی +تصاویر

برجی با ظاهر iPod در دبی +تصاویر