جنبش عدالتخواه دانشجویی روزگذشته یکشنبه طی نامه‌ای به دادستان تهران مدعی شد سرلشکرفیروزآبادی ۲۵ سال است در ویلای مصادره‌ای رژیم سابق زندگی می‌کند و با وجود دستور تخلیه ویلای مذکور، هنوز این ویلا در اختیار وی است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای جعفری دولت آبادی دادستان محترم تهران

سلام علیکم

همان طور که احتمالا مستحضر نیستید جناب آقای سرلشگر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح حدود ۲۵ سال است(از سال ۱۳۷۲) که یکی از ویلاهای مصادرهای مسئولان رژیم سابق در شهر لواسان به مساحت ۱۰ هزار مترمربع را به طور رایگان در اختیار گرفته است و علیرغم تذکرات و پیگیری‌های فراوان حاضر به تخلیه ویلای مزبور نیست.

از نحوه در اختیارگیری ویلای مزبور توسط وی و سؤالات فراوان پیرامون آن که بگذریم این ویلا در حال حاضر در مالکیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده و طبق اطلاع ما تاکنون دو بار نیز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دستور تخلیه ویلای فوق را داده‌اند و اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز توسط ستاد اجرایی از محاکم قضایی اخذ شده است. اما متأسفانه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور، نکرده است!

 

لذا انتظار است در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به پرونده فوق و الزام شخص مذکور به تخلیه ویلای لواسان، دستورات لازم را صادر فرمایید. لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند.

* واکنش‌ها به نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی

پس از رسانه‌ای شدن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به دادستان تهران، واکنش‌های زیادی نسبت اقدام این تشکل دانشجویی صورت گرفت. وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با انتشار تصویری از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «همه ما از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی حمایت می‌کنیم و از جناب آقای فیروزآبادی می‌خواهیم علاوه بر تحویل ملک بیت المال توضیح دهند چرا باید ایشان یک ویلای چند هزارمتری در اختیار داشته باشند؟! آبروی عدالت و نظام از آبروی هر مسوولی و حتی از آبروی جمیع مسوولین مهمتر و ارزشمندتر است. عجیب است که زور دستورات دفتر رهبری به شبکه‌های رانتی نمی‌رسد.»

 

حسن شمشادی خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه نیز در پستی اینستاگرامی نوشت: «جناب سرلشگر فیروزآبادی محترم، لطفا تخلیه بفرمایید بسرعت؛ و پاسخگو باشید! این یک مطالبه عمومی است نه تنها از شما؛ از همه کسانی که همچون شما اینچنین کرده اند و تاکنون نام و نشانشان علنی نشده است. با تشکر از بچه های جنبش عدالتخواه، دانشجویی و درخواست برای پیگیری این موضوع و شفاف سازی وضعیت دیگران؛ از دادستان محترم تهران انتظار اقدام عاجل و اطلاع رسانی به موقع داریم . این حق مردم است که بدانند و مطلع باشند.

همه باید در برابر قانون یکسان باشند و عدالت درباره همه اجرا شود؛ اینگونه است که امید در دل مردم زنده می ماند.»

امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پس از انتشار نامه مذکور در استوری اینستاگرام خود نوشت: «برخی از دوستان از نامه امروز جنبش عدالتخواه به دادستانی مبنی بر درخواست تخلیه ویلای سرلشکر فیروزآبادی سوال کردند و پرسیده اند اینگونه اقدامات باعث ناامیدی مردم و تکمیل پازل دشمن نیست؟ اگر عاملی باعث ناامیدی و تکمیل پازل دشمن باشد همین عدم پیگیری و سکوت در برابر اتفاقات این چنینی است. این تکه پازل دست نهادهای نظارتی است. میتوانند آن را در پازل دشمن بگذارند میتوانند با آن پازل اعتماد عمومی را پر کنند.»

وی همچنین در توییتر خود نوشت: «امروز نامه‌ای منتشر شده که خواهان برخورد با سرلشگر فیروزآبادی به جهت عدم تخلیه ویلایی است که متعلق به رژیم گذشته بوده و ایشان علیرغم اخطارها آنجا ساکن بوده. نظر ما را بخواهید در صورت صحت نه تنها باید تخلیه شود بلکه باید اجاره بهای همه این سالها نیز توسط ایشان پرداخت شود».

سایر واکنش‌ها در پی نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به دادستان تهران در ادامه آمده است: