به گزارش اکونا پرس،

کمپانی دایملر تراک(Daimler Trucks) در حال ایجاد یک سازمان جهانی با نام گروه E-Mobility برای تولید کامیون‌های الکتریکی است. در این راستا یک شرکت تابعه این کمپانی در ایالات متحده دو کامیون جدید خود مجهز به پیشرانه الکتریکی با نام‌های Freightliner eCascadia و eM2 106 معرفی کرد.

کامیون‌های الکتریکی Freightliner، تولیدات مرسدس بنز eActros، کامیون‌های FUSO eCanter و اتوبوس مدرسه Saft-T Liner C2 Jouley همه تحت گروه جدید E-Mobility قرار می‌گیرند.

کامیون الکتریکی دایملر معرفی شد+ تصاویر

دایملر اعلام کرده است در طول سال 2018 این کمپانی 30 دستگاه از دو کامیون مجهز به پیشرانه تمام الکتریک Freightliner را به مشریان خود در ایالات متحده تحویل می‌دهد. طبق مدل‌های از قبل پیش‌بینی شده توسط سازندگان کامیون‌های الکتریکی فعلا این کامیون‌ها در منطقه آمریکا شمالی جهت تست و رانندگی عرضه می‌شوند.

کامیون الکتریکی دایملر معرفی شد+ تصاویر

باتری‌های الکتریکی Freightliner eCascadia قادر به تولید قدرتی معادل 730 اسب بخار(544 کیلووات) هستند.باتری 550 کیلو وات ساعت این کامین در صورت شارژ کامل قادر به فراهم آوردن انرژی لازم برای حرکت 400 کیلومتر توسط کامیون است. با 90 دقیقه انتظار برای شارژ مجدد باتری کامیون 80 درصد از انرژی از دست رفته‌اش را باز می‌یابد و قادر به طی 320 کیلومتر دیگر است.

کامیون Freightliner eM2 106 با هدف وسیله‌ای مناسب برای جابه‌جایی‌های محلی طراحی شده است. توان خروجی باتری این کامیون 480 اسب‌بخار(358 کیلووات) است. باتری کامیون eM2 106 با ظرفیت 325کیلووات ساعت قادر تامین انرژی لازم برای طی 370 کیلومتر است و در صورت انتظار برای 60 دقیقه شارژ مجدد قادر خواهد بود 300 کیلومتر دیگر را نیز طی کند.