به گزارش اکونا پرس،

گوگل اپلیکیشن اندازه‌گیری خود را برای همه گوشی‌هایی که از فناوری واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند، تولید کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر برای همه کاربران و به صورت رایگان در پلی استور گوگل در دسترس است اما برای استفاده از آن باید ابتدا اپلیکیشن ARCore را دانلود کنید.

استفاده از این اپ کاملا ساده است و برای کار کردن، از دوربین سازگار در اپلیکیشن ARCore استفاده می‌کند تا طول و عرض و ارتفاع اجسام را اندازه‌گیری کند. این اپلیکیشن به یک سطح بافت و میزان خوبی از نور نیاز دارد تا کار کند اما اگر سطحی را تشخیص دهد، می‌توانید نوار اندازه را روی آن سطح بکشید و آن را اندازه بگیرید. بعد از آن هم می‌توانید عکس را که دارای اندازه نیز هست، ذخیره کنید تا بعدا آن را به اشتراک بگذارید.

در استفاده‌های اولیه‌ای که از این اپلیکیشن شده است، این اپ با گوشی OnePlus 6 خیلی عالی کار کرده است. اندازه‌گیری‌هایی هم که این اپلیکیشن انجام می‌دهد، بسیار نزدیک به اندازه‌هایی است که با نوار متر گرفته می‌شود. در نظر بگیرید که اگر اندازه وسیله‌ای برایتان خیلی مهم است باید از نوار متر استفاده کنید چون این اپلیکیشن نزدیکترین اندازه دقیق را را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ شرکت گوگل از قبل در نظر داشت تا اپلیکیشن اندازه‌گیری خود را فقط برای دستگاه‌های Google Tango عرضه کند ولی با تصمیم کمپانی اپل مبنی بر اینکه اپلیکیشن را روی iOS 12 به صورت پیش‌فرض نصب می‌کند، گوگل را بر این تصمیم واداشت تا این اپلیکیشن را برای همه دستگاه‌های اندرویدی که از فناوری واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند، عرضه کند.