به گزارش اکونا پرس،

"این موتورسیکلت سعی نمی‌کند نقش شما را به عنوان یک موتورسوار سرقت کند، اما ممکن است به ایجاد امنیت رانندگی در خیابان‌ها کمک کند". این جمله‌ای است که سازندگان موتورسیکلت BMW C1 در توصیف موتورسیکلت جدید خود که مجهز به فناوری خودران می‌باشد، بیان کرده‌اند.

موتورسیکلت‌های بدون راننده یا خودران تکنولوژی جدیدی است که تعدادی از سازندگان اتومبیل آن را مورد آزمایش قرار داده‌اند و حتی مدل‌های نیمه مستقل را راهی بازار کرده‌اند. اما این نوع خودروها هم‌چنان با چالش‌های زیادی مواجه هستند. یکی از این چالش‌ها عبور موتورسیکلت‌ها در خیابان است. حال کمپانی بی‌ام‌و با عرضه موتورسیکلت خودران C1 قصد دارد خطر تصادف خودروها با موتورسیکلت‌ها را کاهش دهد و تا حدودی چالش‌های پیش‌روی فناوری رانندگی خودکار را کم کند.

توصیه‌ای به موتورسواران وجود دارد که می‌گوید: همواره در هنگام موتورسواری خود را برای دیگر رانندگان نامرئی تصور کنید. فناوری خودران برای موتورسیکلت به دنبال برقراری ارتباط درست بین موتور‌سیکلت و خودروهای عبوری و ارزیابی احتمالات قرارگیری در معرض خطر ضمن موتورسواری است.

ار آنجایی که خودروهای مستقل و خودکار در آزمون واقعی در خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، همواره خطر ابتلا به اشتباه وجود دارد . تعاملات خودروهای خودران با موتورسیکلت‌‎ها همواره مشکل‌ساز است. در این زمان محققان فناوری رانندگی بدون راننده به عنوان جادوگران صنعت رانندگی خوکار قدم‌هایی را برداشته‌اند.

تا کنون بسیاری از اهداف کنترل نرم‌افزاری اجرایی شده است اما در آزمون واقعی در خیابان‌ها موتورسیکلت‌های مجهز به این فناوری از چالاکی و سرعت بالایی برخوردار نیستند. موتورسواران می‌توانند از نرم‌افزار A B Dynamics RC برای مانوور و تعقیب خودروها بدون موتورسوار استفاده کنند.

بی‌ام‌و موتورسیکلت مجهز به فناوری خودران را معرفی کرد+ فیلم

موتورسیکلت C1 تنها در آغاز کار است و به گفته ریچارد سیمپسون، مهندس ارشد تولید نرم‌افزار A B Dynamics، خودروهای خوران قدرتمند در آینده‌ای نزدیک توسعه خواهند یافت. او همچنین معتقد است که موتورسیکلت‌های مستقل و خودکار می‌توانند در برنامه‌های کاربردی دیگری نظیر آزمایش‌های ماندگاری در رانندگی و تست‌های ایمنی  به کارگیری شوند. انتظار می‌رود موتورسیکلت بی‌ام‌و C1 درآینده‌ای نزدیک مورد بهره برداری قرار گیرند ولی هنوز قیمتی از این وسیله‌نقلیه اعلام نشده است.