به گزارش اکونا پرس،

در این مقاله تصمیم داریم در مورد سریع ترین مودم وای فای جهان تا جایی که ممکن است صحبت کنیم.  راه ورود به شکبه جهانی وب، مودم است. مودم تنها راه ارتباطی برای دسترسی به اینترنت است که مورد استفاده کاربران خانگی و تجاری قرار می گیرد. قبل از در اختیار قرار گرفتن ADSL، از سیستم Dial up برای دسترسی به اینترنت استفاده می شد. با گذشت زمان به تدریج مودم های وای فای یا وایرلس که نوعی مودم بی سیم بوده وارد بازار شد که بهترین مدل پیشنهادی برای کاربران خانگی و تجاری می باشد. در ادامه نمونه ای از "سریع ترین مودم وای فای جهان" را برای شما معرفی خواهیم کرد.

مودم و روتر چه تفاوتی با هم دارند؟

قبل از معرفی سریع ترین مودم وای فای جهان، بد نیست کمی در مورد مودم و روتر بدانیم. مودم ها معمولا دستگاه هایی با اندازه های کوچک و جمع و جور بوده و کار اصلی مودم انتقال اینترنت از ISL (مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت) به محل مورد نظر ما می باشد. در واقع کار مودم فراهم کردن اینترنت است. روتر دستگاهی است که اینترنت دریافت شده توسط مودم را بین چند دستگاه یا چند نفر تقسیم کرده و دسترسی به اینترنت را مدیریت و کنترل می کند.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

اما بسیاری از تولیدکنندگان با ترکیب این دو، دستگاهی بنام مودم روتر را وارد بازار کرده و موجب راحتی کار کابر شده اند. دستگاه‌های ترکیبی مودم روتر معمولا از لحاظ سخت‌افزاری تقریبا دارای تمام چیزهایی است که در مودم‌ها و روترها می‌بینیم.

معرفی سریع ترین مودم وای فای جهان

  • مودم وای فای ایسوس RT-AC3200

یک نوع دیگر از سریع ترین مودم وای فای جهان که محصول شرکت ایسوس و ساخت کشور تایلند بوده و با ویژگی هایی که دارد موجب تحول در دنیای سخت افزار و شبکه شد. در واقع این مودم برای رفع تداخل فرکانس ها و مشکلات موجود در شبکه های بی سیم تولید شد. این مودم  6آنتن داشته و دارای قدرت پردازش فرکانس 2.4 گیگا هرتز و 5 گیگا هرتز می باشد. این مودم با بهره گیری از فناوری سه بانده با اتصال هوشمند (Tri-Band Smart Connect) موجب بهبود عملکرد همه دستگاه های متصل به آن به صورت خودکار می شود.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

  • مودم وای فای مولتی باند Talon AD 7200

این مودم ساخت شرکت TP-Link و در اوایل سال 2016 در اختیار مشتریان قرار گرفته و از محصولات نمایشگاه CES 2016 بوده است. این مودم اولین دستگاهی بود که از تکنولوژی 802.11ad شرکت کوالکام بهره برده و با ترکیب فرکانس های 60 گیگا هرتز با 2.4 و 5 گیگاهرتز، سرعت انتقال اطلاعات را به 7 گیگا بایت بر ثانیه رسانده و یک نمونه دیگر از سریع ترین مودم وای فای جهان است.

 با استفاده از این مودم می توان فیلم های 4k را در عرض 4 دقیقه و چندین عکس را در عرض 5 ثانیه دانلود کرد. این مودم سیاه رنگ بوده 8 آنتن داشته و برای انتقال اصلاعات روی این مودم4  پورت شبکه و 2 عدد یو اس بی   3 وجود دارد.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

  • مودم ایسوس RT-AX88U

در این جا یکی دیگر از سریع ترین مودم وای فای جهان را برای شما معرفی می کنیم. باید گفت که نمایشگاه CES 2018 (نمایشگاهی که همه ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس امریکا برگزار می‌شود) بدون رونمایی از روتری جدید خالی از لطف بوده و در این سال(2018) نیز مثل سال‌های گذاشته محل معرفی روترهایی با شکل‌های عجیب و غریب بود و طبق معمول همیشه شرکت ایسوس در این زمینه پرچمداری می‌کرد. ایسوس شرکتی است که توانسته با طراحی و نمایش روترهایی با شکل و شمایل سفینه‌های فضایی در این حوزه خوش بدرخشد. این مودم جدید ایسوس RT-AX88U نام دارد و مثل روترهای قبلی ایسوس ظاهری شبیه به سفینه‌های فضایی دارد. ایسوس RT-AX88U روتری می باشد که دارای بدنه‌ای صاف و صیقلی بوده و از نسخه‌ی قبلی خود یعنی RT-AC88U کمی بزرگتر است و به جای قرمز، رنگ طلایی در قسمت آنتن‌ها را داراست. غیر از مشخصات ظاهری، این روتر ویژگی‌های خاصی را داراست و آن استاندارد وای‌فای 802.11ax می باشد. این مودم با فناوری خود، تا 6000 مگابایت بر ثانیه می تواند سرعت داشته باشد و دارای هشت پورت اترنت است که به وسیله آن‌ها می‌تواند وسایل فاقد گیرنده وای فای را به اینترنت متصل کند.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

در ادامه به چند مورد از سریع‌ترین مودم‌ وای فای جهان که کاربردی هستند اشاره می کنیم:

  • Linksys EA6900 1900 802.11 ac 

نوع دیگری از سریع ترین مودم وای فای جهان که مهم‌ترین رابط کاربری صنعت مودم در دنیا را با طراحی زیبای خود دارد و دارای سه آنتن اکسترنال با یک طراحی مستحکم و مقاوم می باشد. این مودم از پلت‌فرم ابری Smart WiFi پشتیبانی می‌کند و این امر به کاربران اجازه می‌دهد که از راه دور، با اتصال به اینترنت، از طریق هر دستگاهی (تبلت، پی سی یا گوشی هوشمند) تنظیمات مودم‌ خود را کنترل کنند.

  • BT Home Hub 5 

مودمی کوچک و جمع‌ و جور دارای یک پورت یو اس بی 2 و مجهز به  VDSL می باشد، این مودم از نسل پنجم از سری Hub توسط شرکت انگلیسی BT تولید شده است وعلی رغم دارا بودن ADSL و همچنین VDSL باز هم یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین مودم‌های بازار بوده و نمونه ای از سریع ترین مودم وای فای جهان است.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

  • 812.11 - TRENDnet TEW-812DRU

یکی دیگر از سریع ترین مودم وای فای جهان که ارزان قیمت می باشد. از ویژگی‌های خاص آن، پروتکل‌های امنیتی، WPS WPA/WP2 است و در فواصل نزدیک و متوسط دارای سرعت عالی است. ظاهر چندان زیبایی ندارد ولی با توجه به امکانات خوبی که دارد، قیمت مناسبی برخوردار است.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

  • Securifi Almond 

بهترین مودم با قیمت مناسب که هم مودم است هم پل بی‌سیم (wireless bridge)، اولین مودمی است که به وسیله صفحه لمسی اداره می‌شود و توسط پل بی سیم می‌تواند سیگنال مودم فعلی شما را دریافت کرده و آن راگسترش دهد تا اتصال بی‌سیم خوب و قوی در همه جای برپا باشد.

سریع ترین مودم وای فای جهان + عکس

  • Asus DSL-N66U 

این مدل از مودم ایسوس مجهز به  VDSL2است به همین علت از بسیاری از مودم‌های موجود در بازار بزرگ‌تر و سنگین‌تر می باشد. از باندهای دوگانه  2.4و 5 گیگا هرتزی استفاده کرده و مجهز به سیستم شرکت Asus می باشد. باید گفت این مودم سریع‌ترین مودم وای فای مجهز به DSL است.

به یک کاربر خانگی با مصرف اینترنت معمولی هرگز توصیه نمی‌شود که به سراغ خرید مودم پرسرعت برود ولی برای یک کاربر حرفه‌ای، دیگر مودم روتر معمولی جوابگو نخواهد بود و لازم است گزینه‌های بهتری انتخاب کند. هم چنین کسب ‌وکارهایی که نیاز به وای فای دارند و می‌خواهند از اینترنت ADSL  هم استفاده کنند، مشتری مودم روترهای پرسرعت هستند. زمانی که شما یک مودم روتر با سرعت بالا خریداری می‌کنید در نتیجه هزینه بیشتری را برای سرعت شبکه بی‌سیم و وای‌فای پرداخت می کنید و این تأثیر مستقیمی روی سرعت اینترنت شما ندارد اما این وای‌فای پر سرعت می‌تواند دسترسی به اینترنت را برای شما سریع ‌تر کند. همانطور که ملاحضه فرمودید در مورد سریع ترین مودم وای فای جهان و نمونه های از آن شرح دادیم امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.