به گزارش اکونا پرس،

اپ استور شرکت اپل هنوز به غلبه بر پلی استور گوگل ادامه می‌دهد و امسال درآمدهای این شرکت طبق انتظار همگان، بیشتر از پلی استور رقیب خود است. همانطور که گفته شد، این امری طبیعی است چرا که کاربران سیستم عامل اندروید به دلیل باز بودن منبع خود، زیاد مانند کاربران iOS درگیر اپلیکیشن‌ها نیستند و از اپ استوری که بخواهند می‌توانند اپلیکیشن مورد نیاز خود را دریافت کنند. البته این را هم نباید فراموش کرد که پلی استور برای چین عرضه نشده است و اپ استور اپل در چین هم مشتریان زیادی دارد.

به هر حال گزارش‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که اپ استور 1.9 برابر پلی استور در نیمه اول سال 2018 درآمد داشته است یعنی اپ استور تا به حال 22.6 میلیارد دلار و پلی استور 11.8 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. البته ناگفته نماند که هر دو اپ استور سال به سال در میزان استفاده شدن پیشرفت کرده‌اند. در این پیشرفت‌ها دیده می‌شود که اپ استور 25.8 درصد در بین کاربران رشد کرده و پلی استور گوگل 29.7 درصد از سوی کاربران استفاده شده است.

درآمد اپ استور دو برابر گوگل پلی استور است +تصاویر

روند رو به رشد استفاده از این دو اپ استور نشان می‌دهد که این آمار به افزایش خود ادامه خواهد داد. به عنوان مقایسه، سال گذشته اپ استور 38.5 میلیارد دلار درآمد داشت، در حالیکه گوگل پلی از طریق فروش اپ‌های خود 20.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این گزارش همچنین عنوان کرده که این روند افزایشی به دلیل دانلود اپلیکیشن‌هایی مانند Netflix، Tinder و Spotify است که از اپلیکیشن‌های گیمینگ نیستند و نیاز به پرداخت درون‌برنامه‌ای برای استفاده از آن‌ها لازم است.

درآمد اپ استور دو برابر گوگل پلی استور است +تصاویر

هنوز بخش گیمینگ برای این دو بازار اپلیکیشن درآمد هنگفتی دارد. مصرف‌کنندگان بازی‌های تلفن همراه در هر دو سیستم عامل 19.1 درصد نسبت به نیمه اول سال 2017 رشد کرده است و همین باعث شده که 78 درصد مجموع درآمد آن‌ها مربوط به بخش گیمینگ باشد. دانلود اپلیکیشن‌ها در هر دو سیستم عامل نیز به شدت بالاست. میزان دانلود اپلیکیشن‌های اپ استور 13.1 درصد و میزان دانلود اپلیکیشن در پلی استور 10.6 درصد افزایش داشته است.

نکته جالب توجه اینجاست که هنوز فیس‌بوک به عنوان اپلیکیشنی انتخاب می‌شود که بیشترین میزان دانلود را در هر دو اپ استور دارد و در 4 اپلیکیشن پرمخاطب قرار دارد. این چهار اپلیکیشن عبارت‌اند از: واتس‌اپ، مسنجر، فیس‌بوک و اینستاگرام. در میان بازی‌های موبایلی هم نام بازی‌های PUBG Mobile در صدر دیده می‌شود و پس از آن Helix Jump و Subway Surfers قرار دارند.

درآمد اپ استور دو برابر گوگل پلی استور است +تصاویر

Sensor Tower در گزارش خود مطلب جالبی را هم عنوان کرده است؛ این مطلب بیان می‌کند که اگر اپ استور توسط اپل در بازار چین هم در دسترس قرار نمی‌گرفت، درآمد آن در نیمه اول سال 2018 به 15.4 میلیارد دلار می‌رسید که با وجود میزان فروش 11.8 میلیارد دلاری پلی استور با اختلاف 30 درصدی، آن را شکست می‌داد. در هر صورت به نظر می‌رسد که امسال با حدود 2 برابر فروش نسبت به پلی استور، اپ استور اپل توانسته رقیت خود را شکست دهد.