به گزارش اکونا پرس،

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارق جیب بر حرفه‌ای خطوط مترو و بی آر تی سطح شهر تهران خبر داد و گفت:سارق تمامی گوشی‌های مسروقه را جهت فروش از طریق مرز‌های شرقی کشور خارج کرده است.


سرهنگ مهدی افشاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در مورخه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ مأمورین پلیس مستقر در ایستگاه تئاتر شهر اطلاع پیدا کردند که یکی از مسافران مترو در زمان سرقت گوشی تلفن همراهش توسط جوانی افاغنه (۲۷ ساله) متوجه موضوع سرقت شده و با کمک سایر مسافرین داخل قطار موفق به دستگیری فرد سارق شدند.

 

 

وی گفت: با انتقال متهم به ایستگاه پلیس مترو، موضوع دستگیری سارق جیب بر به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد؛ پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری تشکیل و متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: تحقیقات از متهم در شرایطی آغاز شد که با وجود کشف دو دستگاه گوشی تلفن همراه دیگر در زمان دستگیری کماکان وی همچنان منکر هرگونه سرقت بود، اما با شناسایی صاحبان دو گوشی تلفن همراه و اظهارات مشابه هر دو نفر آن‌ها مبنی بر سرقت گوشی‌های تلفن همراهشان و نهایتا شناسایی متهم از سوی هر دو نفر آن‌ها، وی به ناچار به سرقت هر دوگوشی تلفن همراه کشف شده اعتراف کرد.

وی گفت: تحقیقات از متهم جهت شناسایی دیگر سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم قرار گرفت و متهم در تحقیقات تکمیلی به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن به شیوه جیب بری در خطوط مترو و BRT شهر تهران اعتراف کرد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد:متهم در اعترافاتش در خصوص نحوه فروش گوشی تلفن همراه مسروقه به کارآگاهان عنوان داشت که گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را به صورت غیرقانونی و از طریق مرز‌های شرق کشور خارج و در خارج از کشور به فروش رسانده است.

سرهنگ افشاری با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب بری، گستردگی سرقت‌های انجام شده در ایستگاه‌های مترو و BRT شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، هماهنگی‌های لازم جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم با بازپرس شعبه هفتم داسرای ناحیه ۳۴ تهران انجام شده است؛ لذا از همه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در میدان حر – انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.