به گزارش اکونا پرس،

ماجرای اولین پرونده جنایی که شب گذشته مقابل قاضی ویژه قتل عمد گشوده شد، از آن جا شکل گرفت که مردی از اهالی روستای خلق آباد روز سه شنبه گذشته قصد عبور از یک زمین رها شده در اطراف کمربند سبز مشهد را داشت که ناگهان شیئی شبیه استخوان های یک انسان، توجهش را جلب کرد. مرد روستایی در حالی که برای رفتن به محل تردید داشت باز هم آرام آرام به سمت استخوان ها حرکت کرد. او از آن چه می دید نگران و هراسان شد و ترس سراسر وجودش را فرا گرفت.
استخوان ها مربوط به ستون فقرات و پاهای یک انسان بود که اعضای بدنش توسط حیوانات وحشی و درنده خورده شده بود! مرد روستایی وحشت زده به منزلش رفت اما از افشای این ماجرا می ترسید چرا که احتمال می داد مورد ظن پلیس قرار گیرد ولی از سوی دیگر با وجدان خودش درگیر بود و نمی توانست صحنه دیدن استخوان های یک انسان را فراموش کند. حدود 30 ساعت از این ماجرا می گذشت تا این که مرد روستایی در نهایت تصمیم خود را گرفت، او گوشی تلفن را برداشت و آن چه را دیده بود برای ماموران کلانتری خلق آباد مشهد بازگو کرد.
دقایقی بعد خبر کشف بقایای جسد انسانی که توسط حیوانات خورده شده بود، در بی سیم های پلیس پیچید و بدین ترتیب نیروهای انتظامی با حفظ صحنه حادثه مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. عقربه‌های ساعت از 19:30 گذشته بود که قاضی کاظم میرزایی سوار بر خودروی ویژه قتل عمد دادسرای مشهد و به همراه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سوی جاده کلات حرکت کرد. پرده سیاه شب بر تارک جاده کلات کشیده شده بود و خودرو زیر نور چراغ ها، آسفالت جاده را پشت سر می گذاشت تا این که حدود یک کیلومتر بعد از کارخانه آسفالت، چراغ گردان خودروی کلانتری خلق آباد، قاضی ویژه قتل عمد را به سوی زمین چند هکتاری کشاند. با حضور قاضی میرزایی در محل، تحقیقات در حالی آغاز شد که عوامل بررسی صحنه جرم و پزشک قانونی نیز به دستور مقام قضایی در محل حضور یافتند. استخوان های ستون فقرات و پاها طبق اظهارات پزشک مربوط به زن جوانی حدود 25 تا 30 ساله بود که احتمالا توسط فرد یا افرادی به قتل رسیده است چرا که در اطراف جسد هیچ گونه مشخصات یا لباس های مقتول پیدا نشد.
بنابر گزارش خراسان، قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از بررسی های میدانی در محل کشف بقایای جسد، توجهی نیز به بقایای آتشی داشت که قبلا در نزدیکی جسد روشن شده بود و این گونه فرضیه های مختلفی برای شناسایی هویت مقتول یا احتمال جنایت و همچنین احتمال سوزاندن ناموفق جسد، ذهن قاضی را به خود معطوف داشت. از سوی دیگر، قاضی میرزایی روانه کلانتری شد تا دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی هویت مقتول و چگونگی وقوع این حادثه هولناک صادر کند اما هنوز تحقیقات در این‌باره ادامه داشت که خبر وحشتناک دیگری در فضای اتاق کلانتری پیچید.

کشف 2 جمجمه انسان داخل کیسه گونی
ماجرا از این قرار بود که ماموران کلانتری نجفی شبانه از طریق اطلاعات مردی، به اخباری رسیده بودند که نشان می داد دو جمجمه انسان داخل کیسه ای در کنار رودخانه کشف شده است. ماموران نیز پس از بررسی درستی موضوع، با تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد تماس گرفتند و او را در جریان ماجرای کشف جمجمه‌ها قرار دادند. گزارش خراسان حاکی است، این گونه بود که قاضی میرزایی ادامه تحقیقات درباره بقایای جسد زن جوان را به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرد و خود عازم کلانتری نجفی شد. وقتی مقام قضایی با راهنمایی ماموران انتظامی به محل مذکور رفت، بررسی ها درباره جمجمه ها آغاز شد. تحقیقات مقدماتی و نظرهای کارشناسی حکایت از آن داشت که جمجمه ها قدیمی هستند اما این که این جمجمه ها درون کیسه قرار داشت، موضوع جنایی را به ذهن متبادر می کرد و باید بررسی های دقیق تری صورت می گرفت به همین خاطر مقام قضایی در حالی که شب از نیمه گذشته بود، دستوراتی را برای روشن شدن ماجرا و انجام معاینات پزشکی صادر کرد تا راز جمجمه های درون کیسه فاش شود اما هنوز قلم قاضی روی کاغذهای سفید برگه های پرونده جنایی می غلتید که خبر جنایی دیگری، لغزش قلم او را گرفت.

 


مرگ در سد طرق
به گزارش اختصاصی خراسان، ماجرای این پرونده نیز که تا صبح روز گذشته قاضی ویژه قتل عمد را درگیر تحقیق کرد، از آن جا آغاز شد که نگهبان سد طرق در تماس با پلیس 110 از مرگ جوانی درون سد خبر داد. دقایقی بعد نیروهای انتظامی موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد اعلام کردند و قاضی میرزایی با توجه به اهمیت ماجرا عازم سد طرق شد. نگهبان سد گفت: سه جوان بعدازظهر برای تفریح و شنا به کنار سد آمده بودند و به دلیل ممنوع بودن شنا در منطقه آن ها را راه ندادم اما آن‌ها پشت سد و به دور از چشمانم به داخل سد رفته بودند که ناگهان متوجه شدم یکی از آن ها غرق شده است. بنابراین گزارش، به دستور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، جسد این جوان برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و بدین ترتیب سه پرونده جنایی روی میز قاضی ویژه قتل عمد گشوده شد.