به گزارش اکونا پرس،

در مثلث دریایی به وجود آمده بین سه نقطه بندر فلوریدا، پورتوریکو و برمودا تنها در قرن گذشته صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی زیادی کشتی به شکل عجیبی مفقود شده‌اند.

تاز‌ه‌ترین نظریه دانشمندان حاکی از به وجود آمدن موج‌های بسیار بزرگ و بلند در ناحیه مثلث برمودا است. این موج‌ها که بیش از 30 متر ارتفاع دارد می‌تواند حوادث عجیب و غیرقابل جبرانی را رقم بزند. کارشناسان دانشگاه سوثهبتون انگلیس معتقد‌اند رمز و راز این ناحیه از کره زمین را می‌توان با یک پدیده طبیعی به نام امواج سرکش توضیح داد. دانشمندان امواج سرکش را بسیار خطرناک و قدرتمند دانستند و با عنوان امواج طوفان شدید از آن‌ها یاد می‌کنند.

تیم تحقیقاتی در حال شبیه‌سازی کشتی بزرگی است که در سال 1918 در مثلث برمودا مفقود شد و 300 نفر جانشان را از دست دادند. کشتی مذکور وسیله‌ای برای حمل و نقل زغال سنگ و مسافر بود که در طول جنگ جهانی اول برای جنگ افزارهای آمریکایی سوخت حمل می‌کرد. نه در زمان اندکی پس حادثه مفقود شدن کشتی و نه در سال‌های بعد هیچ‌گونه آثاری از وقوع انفجار و هیچ ردپایی از 300 خدمه کشتی پیدا نشد. محققان باور دارند عدم برقراری هیچ‌گونه تماس اضطراری از کشتی به معنا قرارگیری در شرایط بحرانی بود که آن‌ها را به پایانی دردناک هدایت کرد.

آیا راز مثلث برمودا حل شده است؟

دانشمند اقیانوس و دریا دکتر سیمون باکسال گفت: آن منطقه از اقیانوس اطلس همواره محل وقوع طوفان‌های دریایی عظیم است و به عنوان نقطه تلاقی طوفان‌های شدید با یکدیگر شناخته می‌شود. او معتقد از این طوفان‌ها با امواج سرکش می‌تواند کشتی‌های بسیار بزرگ را غرق کنند. طبق ببرسی دانشمندان مثلث برمودا دقیقا محل تلاقی طوفان‌های شمالی و جنوبی است. اگر از جانب فلوریدا نیز طوفان دریایی برپا شود در محل مثلث برمودا مرگبارترین طوفان‌های دریایی ایجاد می‌شود.

آیا راز مثلث برمودا حل شده است؟