به گزارش اکونا پرس،

اما اگر به دنبال یک تجربه جدید و متفاوت هستید، این موزه‌های عجیب شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

 

موزه هنر‌های بد

هنر یک درونی است، بنابراین دیدن مجموعه‌ای که بر انواعی از هنر تاکید دارد که در سایر موزه‌ها نمی‌توانید پیدا کنید، به شما حس تازگی می‌دهد. آثار موزه هنر‌های بد که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده، شاید به اندازه آثار مونه زیبا نباشند، اما دیدن پرتره‌ها و مناظر هنرمندان کمتر شناخته شده می‌تواند جالب باشد. این موزه بیش از ۶۰۰ اثر دارد، اما هر بار تنها ۶۰-۷۰ اثر را با تاکید بر ویژگی‌هایی که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند، نمایش می‌دهد.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه عجایب ویکتور ویند

انجمن آخرین سه شنبه این مجموعه عجایب را در شرق لندن اداره می‌کند. این موزه همه چیز از استخوان‌های دودو گرفته تا اسباب بازی‌های مک دونالد را با تاکید بر بر زیبایی و عجیب بودن آن‌ها جمع آوری کرده و نمایش می‌دهد. نمایشگاه گهگاه تغییر می‌کند و رویداد‌های و گفتگو‌های زیادی در فضای آن ارائه می‌شود. ورودیه موزه شامل یک فنجان چای رایگان هم می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه فرهنگ نان

شاید موزه‌ای با محوریت تاریخ نان و غلات کسل کننده به نظر برسد، اما این موزه در اولم نگاه جالبی به این دارد که نان چگونه تمدن انسانی را در تاریخ شکل داده است. در این موزه ۱۸۰۰۰ شیء شامل مجسمه، نقاشی و مصنوعات وجود دارد و موزه هم چگونگی به تصویر کشیدن نان در طول تاریخ و هم چگونگی ارتباط انسان با آن از طریق فرهنگ و مذهب را بررسی می‌کند. حتی آثاری از پیکاسو و دالی در این مجموعه وجود دارد.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه انگل شناسی مگورو

شاید اختصاص موزه‌ای به انگل‌ها عجیب به نظر برسد، اما دیدن این مجموعه کوچک در منطقه مگوروی توکیو واقعا جالب است.  این موزه یک نگاه آموزشی به علم انگل شناسی ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد انگل‌ها چطور با طبیعت و بدن انسان ارتباط دارند. حتی یک کرم نواری ۸.۷ متری در این موزه وجود دارد که برای بینندگان هم جالب و هم ترسناک است.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه روابط شکست خورده

موزه روابط شکست خورده در کرواسی و با الهام از اشیایی باقیمانده از شکست عشقی آغاز شد. اما اکنون در لس آنجلس هم وجود دارد و یک موزه مجازی از اشیای افراد دل شکسته سراسر جهان هم وجود دارد. موزه روایط شکست خورده یک نمونه واقعی از یک موزه مردمی است، چون همه اشیای آن توسط افراد واقعی که با شکست واقعی دست و پنجه نرم می‌کرده اند به آن اهدا شده است. برخی از آن‌ها عجیب، برخی ناراحت کننده و البته همه آن‌ها واقعا قابل درک هستند.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه غذا و نوشیدنی

در این موزه خوراکی‌های واقعی نمایش داده می‌شود و اولین موزه بزرگی است که به غذا و نوشیدنی اختصاص دارد. این نمایشگاه شما را تشویق می‌کند از همه حواستان استفاده کنید و در تجارب یادگیری شرکت کنید. در این موزه همه چیز درباره درک بهتر چگونگی ارتباط ما با غذایی که می‌خوریم وجود دارد و رویداد‌ها و نمایشگاه‌های خاصی در آن برگزار می‌شود که حول این ایده می‌چرخند.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

کانستکامرا

کانستکامرا اولین موزه روسی بود که در سال ۱۷۲۷ توسط پیتر کبیر تاسیس شد. این موزه قوم‌نگاری تعداد زیادی از اشیای طبیعی و تاریخی را جمع آوری کرده و در یک ساختمان بزرگ زیبا قرار دارد که خودش به تنهایی ارزش دیدن دارد. اولین کلکسیون علمی این موزه، گونه‌های حیوانی و جانوری قرن هجدهم را نمایش می‌دهد که شامل یک گوساله دو سر هم می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه آرنولد شوارتزنگر

طرفداران ترمیناتور باید سری به خانه کودکی آرنولد شوارتزنگر که به موزه تبدیل شده بزنند. این موزه که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده پر از وسایل و عکس‌های زندگی آرنولد حتی اولین دمبل‌ها و تختخواب کودکی اوست.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب

 

موزه هنر‌های بصری آمریکایی

موزه هنرهای رویایی آمریکا معتقد است که هنرمند نباید مشهور باشد یا در مدرسه هنر آموزش دیده باشد تا آثارش به نمایش گذاشته شود. این موزه روی افراد خودآموخته و آماتور تاکید دارد، اما کسانی که دید شخصی ذاتی دارند که در آثار خلاقانه شان دیده می‌شود. این مجموعه ۴۰۰۰ اثر واقعا عجیب دارد با آثار هنری که با همه آثاری که تا به حال دیده اید فرق دارد و شما را تشویق می‌کند که سریع به خانه بروید و چیزی را رنگ کنید.

اخبار,اخبار گوناگون,موزه های عجیب