به گزارش اکونا پرس،

شرکت گوگل سرانجام به صورت رسمی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید رونمایی کرد. نسخه جدید اندروید که با شماره 9 عرضه می‌شود، اندروید " پای" - " Pie " نام دارد؛ این واژه در اصل به معنای نوعی کلوچه است که از میوه‌های تازه به خصوص سیب تهیه می‌شود.

گوگل اعلام کرده است که اندروید 9 پای در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل در دسترس است و دستگاه هایی نیز که در نسخه بتای این سیستم عامل با گوگل همکاری داشته‌اند تا پایان پاییز 2018 آپدیت نسخه نهم را دریافت خواهند کرد.

اندروید پای، نهمین نسخه رسمی از سیستم عامل اندروید است و در اصل ادامه اندروید 8 اوریو که سال گذشته معرفی شد، محسوب می‌شود. مسئولان گوگل می‌گویند آپدیت جدید سیستم عامل اندروید تاثیر بسزایی در افزایش هوش گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به اندروید 9 پای اضافه شده، قابلیت تنظیم باتری است. این قابلیت در نسخه‌ قبلی اندروید نیز به صورت محدود وجود داشت اما در نسخه نهم، کاربر قادر است که به صورت خاص نرم افزارهای گوشی را سفارشی سازی کند و تعیین کند که هر برنامه چقدر از باتری مصرف کند؛ همچنین کاربر قادر است دسترسی یک برنامه را به باتری قطع کرده و به اصطلاع نرم افزار را خاموش کند. قابلیت تنظیم باتری همچنین درجه نور صفحه را نیز به نسبت مکانی که در آن قرار دارید تغییر داده و کم و زیاد می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود میزان مصرف مستقیم از باتری به حد زیادی بهینه شود.

همچنین ویژگی جدیدی در سیستم عامل جدید اندروید اضافه شده است که Slices نام دارد؛ این بخش در اصل یک منوی اضافه شده است که جستجو را سریعتر می‌کند و این قابلیت را دارد که در جستجوی خود از نرم افزارهای سیستم نیز کمک می‌گیرد. برای مثال اگر در برنامه گوگل Lyft را جستجو کنید، سیستم عامل اندروید پای با استفاده از قابلیت Slices به کاربر پیشنهاد می‌دهد که بتواند از این سرویس برای ارسال شیء به خانه یا محل کار فرد استفاده کند.

در ادامه تصویری از قابلیت‌های جدید اندروید 9 پای را مشاهده می‌کنید:

گوگل به صورت رسمی اندروید 9 را با نام Pie معرفی کرد +تصاویر

گوگل به صورت رسمی اندروید 9 را با نام Pie معرفی کرد +تصاویر

گوگل به صورت رسمی اندروید 9 را با نام Pie معرفی کرد +تصاویر