به گزارش اکونا پرس،

وقوع طوفان و سیل در جنوب فرانسه سبب آسیب رسیدن و تخریب حدود 1700 خانه شد. با وجود هشدار‌های مراکز هواشناسی در مورد وقوع سیل در اثر طوفان در روزهای اخیر، بسیاری از ساکنان جنوب فرانسه و مسافران دچار آسیب‌ شدند.

گارد ساحلی منطقه را قبل از جاری شدن سیلاب تخلیه کرد. به گفته پلیس مردی 70 ساله که مسئول نظارت بر اردوگاه تفریحی ویژه کودکان بود در پی این حادثه مفقود شده است. غواصان پلیس در حال جستجو برای یافتن مرد گمشده هستند. 350 گردشگر هلندی و 136 کودک و نوجوان از شهر لورکوزن آلمان در میان تخیله شدگان از منطقه بودند.

سخنگوی سرویس‌‌های امدادی مناطق سیل زده گفت: وضعیت در مناطق آسیب دیده بسیار خطرناک است و نیروهای امدادی تاکنون 5 اردوگاه تفریحی را به طور کامل تخلیه کردند که از خسارات جانی بیشتر جلوگیری کنند. پلیس از مردم درخواست کرد از سفرهای غیرضروری به مناطق سیل زده خودادری کنند. با توجه به ویران شدن بسیاری از مسیرهای تردد و جاده‌ها، خودروهای امدادی امکان عبور از محل‌های سیل زده را ندارند و بالگردها با پرواز بر فراز این مناطق کار امدادرسانی و انتقال گردشگران به محل‌های امن را با سرعت انجام می‌دهند.

در عملیات نجات و انتقال گردشگران بیش از 400 آتش‌نشان و امدادرسان حضور دارند که بیشتر آنها از شهرهای اطراف به محل حادثه اعزام شدند. طبق اعلام سازمان‌های هواشناسی طوفان در حال حرکت به مناطق دیگری در اروپا است.

آتش‌نشانان حاضر در محل‌های آسیب‌دیده با برپایی پناهگا‌ه‌های اضطراری را برای اقامت مردم محلی و گردشگران قبل از انتقال با بالگرد درست کردند. پس از وقوع سیل برق بسیاری از مناطق آسیب‌دیده قطع شد و حتی دسترسی به اینترنت نیز دچار مشکلات جدی شده است.

در ادامه تصاویری از خسارات دیده شده در اثر سیل را مشاهده می‌کنید:

تصاویری از سیل ویرانگر در جنوب فرانسه

تصاویری از سیل ویرانگر در جنوب فرانسه

تصاویری از سیل ویرانگر در جنوب فرانسه

تصاویری از سیل ویرانگر در جنوب فرانسه

تصاویری از سیل ویرانگر در جنوب فرانسه