به گزارش اکونا پرس،

شدت این برخورد به اندازه‌‌ای بود که سه نفر از این عزیزان دردم جان می‌دهند و سه نفر دیگر راهی بیمارستان می‌شوند که متأسفانه از این ۳ نفر دو نفر نیز در بیمارستان فوت می‌کنند تا تعداد کشته‌شدگان این حادثه مرگبار به ۵ نفر برسد. شوربختانه باید گفت راننده این خودرو در حین رانندگی مشروبات الکلی مصرف کرده بود و به همین دلیل نتوانسته بود کنترل خودرو را در اختیار بگیرد و بلای جان ماموران شهرداری شده بود.

هر از گاهی چنین حوادث تلخ و ناگواری را در گوشه و کنار دنیا شاهد هستیم، به همین منظور قصد داریم در ادامه با هم به تلخ‌ترین تصادف‌هایی که به دلیل مصرف الکل رخ‌ داده‌اند نگاهی داشته باشیم.

 

نیویورک، تیرماه سال ۱۳۸۸، خیابان تاکونیک

یک بانوی ۳۶ ساله که مشروبات الکلی مصرف کرده بود خودروی مینی‌ون خود را در مسیری مخالف جاده به حرکت درآورد و با یک شاسی‌بلند تصادف کرد. نتیجه این تصادف شوم، کشته شدن سه نفر از سرنشینان خودروی شاسی‌بلند بود.

چهار نفر نیز در خودروی مینی‌ون از جمله راننده این خودرو جان شیرین خود را از دست دادند تا مجموع کشته‌ شدگان این حادثه مرگبار به ۷ نفر برسد.

کنتاکی،اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۷، شهر کارولتون

در این قسمت حادثه‌ای درناک را بازگو می‌‌کنیم که بدترین تصادف رانندگی در اثر مصرف مشروبات الکلی در تاریخ آمریکا قلمداد می‌شود. در این حادثه مرگبار فردی که الکل مصرف کرده بود سوار بر یک وانت‌ پیکاپ با اتوبوس مدرسه تصادف کرد.

متأسفانه ۶۷ دانش‌آموز سوار بر این اتوبوس بودند که ۲۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. در این حادثه ناگوار ۳۴ نفر دیگر از سرنشینان اتوبوس زخمی شدند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,تصادف

 

کالیفرنیا، شهریورماه سال ۱۳۸۹، شهر سانتاخوزه

در این روز یک نوجوان ۱۹ ساله در حالی که مشروبات الکلی مصرف کرده بود سوار بر خودروی خود شد و در حین رانندگی نتوانست خودرو را کنترل کند و با تیر چراغ برق برخورد کرد. پس از این تصادف خودرو به آتش کشیده شد و سرنشین خودرو که جوانی ۱۸ ساله بود در میان شعله‌های آتش سوخت.

لس‌وگاس، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۶، نوادا

این حادثه ناگوار نیز در اثر مصرف مشروبات الکلی توسط یک نوجوان صورت گرفت، در این روز یک نوجوان ۱۹ ساله که الکل مصرف کرده بود باعث مرگ ۵ نفر از اعضای یک خانواده شد.

کوچک‌ترین فردی که در این حادثه جان خود را از دست داد یک طفل ۷ ماهه بود و بزرگترین فردی که در این حادثه دار فانی را وداع گفت مادر این خانواده بود که ۳۲ سال داشت. شدت بازتاب این حادثه به اندازه‌ای تلخ و جانکاه بود که مدت‌ها در ذهن اهالی نوادا باقی ماند.

تولیدو، آذرماه سال ۱۳۸۶، اوهایو

مردی که الکل نوشیده بود با خودروی خود جان مادر ۴ فرزندش را گرفت. راننده خودرو سوار بر یک وانت‌پیکاپ بر اثر مصرف الکل کنترل خود را از دست داد و با یک مینی‌ون تصادف کرد و مادر و ۴ فرزندش که در خودرو حضور داشتند دردم جان به جان آفرین تسلیم کردند.

راننده وانت‌پیکاپ دستگیر شد و پس از دادگاه به مدت ۴۳ سال به زندان محکوم شد اما چه فایده که این خانواده دیگر هرگز روی زندگی را ندیدند.

له‌گراندِ، تیرماه سال ۱۳۸۹، کالیفرنیا

در این روز مردی که حسابی الکل مصرف کرده بود عقل و هوش خود را از دست داد و با یک خودروی دیگر شاخ به شاخ شد. این مرد ۴۳ ساله پس از برخورد خودرو با خودرویی که در مسیر روبرو حرکت می‌کرد نتوانست کنترل خودرو را حفظ کند و در نتیجه به یک خودروی سوم نیز برخورد کرد تا این حادثه ۳ نفر کشته داشته باشد.

متأسفانه در میان این کشته‌ شدگان یک نوجوان ۱۲ ساله نیز حضور داشت. مقصر این تصادف حدود ۹ سال پیش نیز به دلیل مصرف مشروبات الکلی تصادفی دیگر را منجر شده بود.

 

اخبار,اخبارگوناگون,تصادف

 

دالاس، تیرماه سال ۱۳۹۱، تگزاس

در این حادثه مرگبار شاهد از بین رفتن دو بزرگسال بودیم، یک کودک نیز در این تصادف به شدت زخمی شد. ماجرای این تصادف از آنجا شروع شد که مردی ۳۴ ساله که در اثر مصرف مشروبات الکلی، عقلش ضایع شده بود و نتوانست پشت چراغ قرمز به‌موقع ترمز کند و به سه خودرویی که در پشت چراغ ایستاده بودند برخورد کرد.

این راننده نابکار پس از تصادف صدمه جدی ندید و در نتیجه به این فکر افتاد که از حادثه فرار کند اما حاضرین در صحنه پس از مشاهده این تصادف مرگبار جلوی فرار راننده خطاکار را گرفتند.

اسنلویل، دی‌ماه سال ۱۳۹۱ ، جورجیا

در بیشتر حادثه‌های رانندگی که بر اثر مصرف الکل ایجاد می‌شود با راننده‌های جوان سروکار داریم اما جالب است بدانید مقصر این حادثه پیرمرد ۷۰ ساله‌ای بود که باعث شد ۱۵ خودرو با هم تصادف کنند.

این حادثه شدت زیادی داشت اما در کمال تعجب تنها یک نفر کشته شد و یک نفر دیگر نیز جراحت برداشت.

پاریس، شهریورماه سال ۱۳۷۶، فرانسه

این حادثه به‌عنوان یکی از معروف‌ترین تصادف‌های رانندگی براثر مصرف مشروبات الکلی شناخته می‌شود چرا که شخص سرشناسی جان خود را در این تصادف از دست داد. پرنسس دایانای معروف و دوست‌داشتنی سوار بر خودرو در حال حرکت بود، از قرار معلوم راننده خودروی او میزان زیادی الکل مصرف کرده بود و در نتیجه با سرعتی بیشتر از ۱۹۰ کیلومتر تصادف می‌کند.

تصادف خودروی پرنسس دایانا ابعاد مختلفی پیدا کرد و در این تصادف دودی الفاید، پسر میلیاردر مصری، محمد الفاید، نیز جان خود را از دست داد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,تصادف

 

آستین، شهریورماه سال ۱۳۸۸، تگزاس

در این حادثه دلخراش یک جوان ۱۸ ساله سوار بر خودرو با یک خودروی دیگر تصادف کرد و ۲ کشته و برجای گذاشت. در کنار این دو سرنشین، یک خانم نیز در این تصادف به‌شدت سوخت. گفته می‌شود این خانم بخت‌ برگشته چیزی بیشتر از ۱۰۰ جراحی پلاستیک انجام داد. جالب اینجاست که این خانم مدتی بعد گفت که راننده متخلف را بخشیده است و کینه‌ای از او به دل ندارد.

مونتگومری کانتی، اردی‌بهشت سال ۱۳۸۹، مریلند

این حادثه دلخراش کشته‌ شدن سه جوان و مرگ یک جوان دیگر را به دنبال داشت. این جوان‌های بخت برگشته به همراه راننده خودرو در یک مهمانی شرکت داشته بودند در راه بازگشت از مهمانی ، راننده کنترل خودرو را از دست می‌دهد و با گارد محافظ کنار جاده برخورد می‌کنند.

آزمایش‌های پس از تصادف مشخص کرد میزان الکل موجود در خون راننده دوبرابر مقداری بوده که در ایالت مریلند برای رانندگی مجاز است.

آلوین، آذرماه سال ۱۳۹۱، تگزاس

در این روز یک جوان ۲۰ ساله که در اثر مصرف الکل، عقلش ضایع شده بود، ۲ جوان ۱۱ و ۱۲ ساله را زیر گرفت. این تصادف جلوی چشم پدر این جوان‌ها اتفاق افتاد و باعث شد حادثه‌ای دلخراش‌تر را مدتی بعد شاهد باشیم.

پدر این جوان‌ها نتوانست با قضیه کنار بیاید و راننده‌ای که فرزندانش را زیر گرفته بود با اسلحه شاتگان به قتل رساند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,تصادف

 

استفنسون، خردادماه سال ۱۳۹۰، ویرجینیا

در این حادثه نیز طبق معمول شاهد خطای یک جوان ۲۰ ساله بودیم که پس از مصرف مشروبات الکلی قصد داشت یک خودروی شاسی‌بلند را یدک بکشد، این امر باعث شد تا باک بنزنین خودرو به آتش کشیده شود و یک زوج و دو فرزندشان در خودرو گیر کنند و زنده‌زنده در شعله‌های آتش بسوزند.

اسلاوتر، خردادماه سال ۱۳۹۳، لوئیزیانا

یک راننده که الکل مصرف کرده بود و عقلش ضایع شده بود با یک مینی‌ون که هفت نفر سرنشین داشت۷ شاخ به شاخ شد و ۵ نفر از این سرنشینان دردم جان باختند. میانگین سنی جانباختگان بین ۶ تا ۶۴ سال بود و دو نوجوان نیز جراحت‌های شدیدی محتمل شدند.

نیویورک، اسفند سال ۱۳۹۱

مردی که به گزارش پلیس الکل مصرف کرده بود یک خوردوی بی‌.‌ام‌.‌و را که یدک می‌کشید به قسمت کنار یک تاکسی زد. دوسرنشین بخت‌برگشته این تاکسی در این حادثه جان خود را از دست دادند و راننده به شدت زخمی شد.

متأسفانه دو سرنشین حاضر در این تاکسی زن و شوهری بودند و که برای زایمان عازم بیمارستان شده بودند. پس از سررسیدن مامورین اورژانس، مادر به بیمارستان منتقل شد و در طی یک عمل سزارین، نوزاد زنده به دنیا آمد، ماجرای این تصادف تلخ‌تر از این حرف‌ها بود و نوزاد پس از چند ساعت از دنیا رفت تا با حادثه‌ای دلخراش روبرو باشیم که به این راحتی‌ها از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

در این قسمت به پایان تصادف‌های تلخی رسیدیم که دلیل آن‌ها مصرف مشروبات الکلی بوده است، امیدواریم با وضع قوانین قاطع و اطلاع‌رسانی‌های بیشتر در این زمینه در کشور و سایر نقاط دنیا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.