به گزارش اکونا پرس،

سری لپ‌تاپ‌های Thinkpad شرکت لنوو مدت زمان زیادی است که راه حلی مناسب برای افرادی است که کارهای گرافیکی سنگین با لپتاپ‌های خود انجام می‌دهند. یکی از اینلپ‌تاپ‌ها X1 Carbon است. شرکت لنوو با معرفی سری P لپ‌تاپ‌های خود قصد دارد همین کارایی را در ابعادی کوچکتر برای کاربران فراهم کند. در پی این اقدام لنوو دو لپتاپ Thinkpad P1 و Thinkpad P72 را به صورت رسمی معرفی کرد.

در حالی که مدل‌های قبلی سری Thinkpad دارای باتری‌هایی بزرگ و جاگیر بودند، Thinkpad P1 این اندازه را تا 35 درصد کاهش داده است. این لپ‌تاپ با پهنای 18.4 میلیمتر و وزن 3.76 پوند، شهرت سبکترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ لنوو را به خود اختصاص داد. صفحه نمایش این دستگاه 15.6 اینچ است که با کیفیت 4K خود و قرار گرفتن در کنار گرافیک سری Quadro P شرکت NVIDIA نمایشی حرفه‌ای را از خود نشان داده است. P1 در هسته مرکزی خود از پردازنده نسل هشتم اینتل با سرعت پردازش 4.6 گیگاهرتز استفاده می‌کند که در کنار رم 64 گیگابایتی DDR4 و حافظه داخلی 4 ترابایتی قادر خواهد بود کارهای گرافیکی و سنگین فناوری را در کمترین تأخیر ممکن انجام دهد.

مدل P72 به عنوان جایگزینی برای رایانه‌های شخصی استفاده خواهد شد. حافظه داخلی این دستگاه 6 ترابایت است و تا 128 گیگابایت از رم DDR4 پشتیبانی می‌کند. در کنار این حافظه‌ها برای این لپ‌تاپ از یک حافظه 16 گیگابایتی اپتان اینتل هم برای اجرای دستاهای غول‌پیکر استفاده شده است. لنوو اعلام کرده است این لپتاپ 17.3 اینچی که دارای گرافیک Quadro ساخته شرکت NVIDIA است، با گاز ساخته شده است.

برای عرضه Thinkpa P1 و Thinkpad P72 باید تا آخر ماه جاری میلادی صبر کرد. گفته می‌شود قیمت‌های این لپ‌تاپ‌ها به ترتیب یک‌هزار و 949 و یک‌هزار و 799 دلار خواهند بود.

لنوو از باریک‌ترین و سبکترین لپتاپ خود رونمایی کرد +تصاویر

لنوو از باریک‌ترین و سبکترین لپتاپ خود رونمایی کرد +تصاویر

لنوو از باریک‌ترین و سبکترین لپتاپ خود رونمایی کرد +تصاویر