در جریان جلسه دیروز (دوشنبه) دادگاه، دادستان جان لاولیس (John Lovelace) خبر داد که بقایای یک کودک ۳ ساله که در پی مراسم جن گیری درگذشته بود، در خانه ای در صحرای نیومکزیکو کشف شده است.

اوائل این ماه (اوت) ۱۱ کودک در خانه مذکور پیدا شدند و جزئیات فوت عبدالغنی را فاش کردند. دادستان مدعی شده است که عبدالغنی پس از آنکه پدرش مراسم جن گیری را بر او انجام داد، درگذشت. در این پرونده ۵ فرد بزرگسال متهم به چندین فقره کودک آزادی شده اند.

به گفته دادستانی، جسد این کودک که از تشنج رنج می برد، چندین بار شست و شو داده شده و پس از کفن پیچی دفن شده بود.

در دادگاه اعلام شد که خانواده عبدالغنی معتقد بودند که ارواح خبیثه در بدن این کودک رسوخ کرده اند و پس از خروج آنها این پسر به تجسم عیسی مسیح تبدیل شده و مردم را به قیام علیه حکومت فراخواهد خواند.

سراج ابن وهاج پدر متوفی که سراپا مسلح بود به همراه همسر و دو خواهرش و فردی دیگر دستگیر شدند. سراج متهم است که در ماه نوامبر گذشته فرزندش را از همسر سابقش در ایالت جورجیا ربود.

بنابر ادعای دادستانی، کودکان این خانه استفاده از سلاح را آموزش دیده بودند تا در صورت حمله اف بی آی از این محل دفاع کنند. سراج همچنین متهم است که به این کودکان یاد داده بود تا در مدارس به دیگران تیراندازی کنند. به گفته دادستانی، این کودکان که فرزندان تعدادی از متهمین هستند تشنه و گرسنه و کثیف بوده و لباس مناسبی بر تن نداشتند. تنها غذایی که در این خانه یافت شد مقداری برنج و تعدادی سیب زمینی بود.

قاضی درپایان جلسه دادگاه حکم به آزادی مشروط تمامی متهمان داد.به گفته وی مدرک متقنی دال بر خطرناک بودن متهمان برای دیگر شهروندان یا کودکانشان که اکنون در اختیار مقام های ایالتی هستند، وجود ندارد. متهمین در صورت نقض شروط آزادی مجبور به پرداخت ضمانت خواهند شد.