به گزارش اکونا پرس،

شرکت هواپیمایی امارات با عرضه ی نوشیدنی الکلی رایگان برای مسافرین خارجی در پرواز خود به دبی، به درد سر افتاد.  یک پزشک انگلیسی در هنگام فرود هواپیما به اتهام شرب خمر دستگیر شد زیرا این اقدام در قانون امارات مجازات دارد.

دکتر «ایلی هولمن» در گفتگو با روزنامه ی «میل آنلاین» گفت همراه با سه فرزندش برای گذراندن تعطیلات به آنجا (دبی) می رفتیم، و مهماندارها برای او شراب آوردند، و او پیش از فرود آمدن هواپیما در دبی یک فنجان از آن را نوشیده است.

عذرخواهی حاکم دبی از توریست انگلیسی

ایلی گفت در هنگام رسیدن به فرودگاه، مأمور مسئول به او اجازه ی ورود نداد و  از او پرسید که آیا شراب خورده یا نه؟ ایلی می گوید از آنجا که درباره ی شرب خمر در قانون امارات کاملاً ناآگاه بودم به کار خود اعتراف کردم.

مسئولان آزمایشاتی را از او گرفتند تا نسبت الکل در خون او مشخص شود، میزان الکل در خون او بسیار بالا بود و همین موضوع سبب شد تا "ایلی" به مراجع قانونی ارجاع داده شود.

هولمن می گوید در بازداشتگاه با او تحقیر آمیز برخورد کردند و به دخترش اجازه ندادند که به دستشویی برود و در نتیجه او خودش را خیس کرد و به علاوه مسئولان فرودگاه به مدت سه روز غذایی به او ندادند.

پس از انتشار این خبر در روزنامه های انگلیسی شیخ محمد بن راشد حاکم‌ دبی وارد ماجرا شد و تلفنی و به نمایندگی از حکومت امارات از ایلی معذرت خواهی کرد و گفت که هزینه ی بازگشت او به انگلستان را بر عهده می گیرد.

عکس هایی که از هولمن و دخترش در رسانه ها منتشر شد:

عذرخواهی حاکم دبی از توریست انگلیسی

عذرخواهی حاکم دبی از توریست انگلیسی

عذرخواهی حاکم دبی از توریست انگلیسی