به گزارش اکونا پرس،

تصاویر وحشتناک منتشر شده از یک کودک یمنی که مبتلا به سوء تغذیه شدید است، فاجعه انسانی در حال اتفاق در یمن را نشان می‌دهد. این کودک بخشی از 17 میلیون یمنی درگیر با گرسنگی و مرگ است.

کودک لاغر و بسیار ضعیف یمنی در اثر عدم تغذیه مناسب و قحطی گسترده شهرهای یمن، در مرکز درمانی سازمان ملل مورد معاینه پزشکان قرار گرفت. پزشکان این مرکز با ابراز تاسف از وضعیت این کودک یمنی، وضع تغذیه در یمن را فاجعه بار توصیف کردند و خواستار خاتمه دادن درگیری‌ها در این کشور و کمک‌های سریع بین‌المللی شدند. در هر روز به طور متوسط 130 نفر از شهروندان یمن بر اثر عواقب جنگ در این کشور کشته می‌شوند.

با وجود کمک‌رسانی موسسات خیریه بین‌المللی حدود یک سوم جمعیت یمن از گرسنگی شدید رنج می‌برند و در صورت عدم امداد رسانی سریع به آن‌ها با خطر مرگ مواجه هستند. در واقع زنده ماندن بخش وسیعی از جمعیت یمن تابع کمک‌های بین‌المللی است. تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه در یمن نسبت به سال گذشته افزایش یک چهارمی داشته است.

سند زنده جنایات آل سعود در یمن + تصاویر ////

از زمان شروع جنگ ائتلاف عربی و سعودی به رهبری رژیم کودک‌کش آل سعود در مارس 2015 با مردم مظلوم یمن، میلیون‌ها نفر از شهروندان بی‌‎گناه این کشور در اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به خاک و خون کشیده شده‌اند. به گفته سازمان‌های بین‌المللی قحطی گسترده در یمن تا حد زیادی ناشی از تخریب زیر ساخت‌های این کشور در اثر حملات عربستان سعودی به بهانه مبارزه با شیعیان حوثی است.

جنگنده‌های سعودی به طور خاص منابع آب یمن را مورد هدف قرار می‌دهند تا تولید محصولات غذایی و کشاورزی را عملا غیرممکن کنند. رییس سازمات عملیات‌های بشر دوستانه سازمان ملل در سوریه گفت: ما با یک قحطی بسیار گسترده در یمن مواجه هستیم و تنها بخش کوچکی از مردم این کشور امکان دسترسی به کمک‌های بین‌المللی را دارند.

سند زنده جنایات آل سعود در یمن + تصاویر ////