به گزارش اکونا پرس،

ویدئوی که به تازگی منتشر شده است یک پدیده عجیب را در آسمان کشور چین به تصویر می کشد. این ویدئو پدیدار شدن اشکالی عجیب و غریب شبیه به بال های پرنده را در آسمان نشان می دهد. مردم محلی با دیدن این پدیده دچار وحشت شدند و چند نفر از آنها با تلفن همراه خود از آن فیلم تهیه کردند. این ویدئو با کپشن " شکل عجیب ابرها در آسمان چین" در یوتیوب منتشر شد.

انتشار ویدئو با نظریه پردازی های عجیب از سوی کاربران شبکه های اجتماعی همراه بود. برخی از کاربران آن را دروازه ورودی به بهشت دانستند که برای لحظاتی در میان ابرها پدیدار شده است. همچنین در حالی که برخی کاربران آن را دسته ای فرشته دانستند، عده ای دیگر آن را ساختگی و خرافه دانستند. این نخستین بار نیست که چنین پدیده ای در آسمان چین مشاهده می شود. چندی پیش نیز پیدار شدن یک شهر معلق در آسمان منطقه "یویونگ" چین موجب حیرت مردم محلی شد.

این در حالی است که پدیده های آسمانی مشابه در واقع پدیده هایی کاملا علمی قلمداد می شود. این توهمات حاصل  نوعی خطای دید موسوم به" فاتا مورگانا" است که می تواند روی خشکی یا دریا در اثر وارونگی یا تغییر فیزیکی اشیایی مانند کشتی ها که در فاصله دور قرار دارند ایجاد شود.