به گزارش اکونا پرس،

کولمن 44 ساله که به زودی در فصل بعدی سریال تحسین شده «تاج و تخت» در نقش ملکه الیزابت دوم ظاهر خواهد شد در حال حاضر به عنوان قدرتمندترین چهره تلویزیون بریتانیا شناخته می‌شود. کولمن نخستین بار در سال 2000 با ایفای نقش در یک سریال کمدی در قاب تلویزیون دیده شد.

الیویا کولمن قدرتمندترین زن تلویزیون بریتانیا لقب گرفت

به نوشته نشریه گاردین، موفقیت اخیر کولمن خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است. بازیگر 44 ساله انگلیسی همچنین قرار است در سریال «بینوایان» که تولید شبکه بی بی سی است ایفای نقش کند.

رتبه دوم فهرست رادیو تایمز به کریس چیبنال سازنده جدید برنامه «دکتر هو» اختصاص یافت و رتبه سوم نیز به دیزی می و چارلی کوپر خواهر و برادر نویسنده، سازنده و بازیگر کمدی «این دهات» تعلق گرفت. این سریال کمدی از شبکه بی بی سی پخش می‌شود و زندگی روستایی را هجو می‌کند.

فهرست صد چهره قدرتمند تلویزیون با نظرخواهی از ده‌ها بازیگر و مدیر اجرایی شاغل در رسانه‌های اصلی یا شرکت‌های مستقل برنامه‌ساز و تولیدکننده سریال جمع‌آوری شده است. رتبه‌بندی نهایی نیز به انتخاب دبیران هفته‌نامه رادیو تایمز انجام گرفته است.

در میان دیگر چهره‌های مشهور سینما و تلویزیون که به جمع 20 چهره نخست این فهرست راه یافته‌اند می‌توان به ادریس البا (رتبه پنجم)، دیوید اتنبورو (رتبه ششم)، هیو گرانت (رتبه هفتم)، ونسا کربی (رتبه هشتم) و بندیکت کامبربچ (رتبه نهم) اشاره کرد.