به گزارش اکونا پرس،

خودروی تازه آئودی PB ۱۸ e-tron نام دارد و ترکیبی از دو خودروی مسابقه ای LMP۱ و خودروی قبلی از این سری یعنی R۱۸ e-tron محسوب می شود.

طراحی خودروی یادشده در استودیوی طراحی شرکت آئودی در مالیبوی کالیفرنیا صورت گرفته و هیچ یک از بخش های آن به طور خودران یا خودکار طراحی نشده اند.

طراحی داخلی این خودرو کاملا منحصر به فرد است و اگر چه فرمان آن در سمت چپ نصب شده، اما راننده می تواند آن را از سمت چپ به مرکز خودرو بکشاند و سپس فرمان را دوباره به سمت چپ اتومبیل بازگرداند. هدف از این کار ایجاد فضایی بیشتر و گسترده تر به منظور حضور تعداد بیشتری سرنشین در جلو یا ذخیره مقدار بیشتری بار و کالاست.

زمانی که درب خودرو بسته شود فرمان در هر وضعیتی که باشد قفل می شود تا از سر خوردن آن و وقوع هرگونه حادثه در حین رانندگی جلوگیری شود.

وزن این خودرو ۱۵۵۰ کیلوگرم است و طول آن به ۴.۵۳ متر و عرض آن به ۲ متر می رسد. ارتفاع خودروی مذکور هم ۱.۱۵ متر است. در درون این خودرو می توان ۴۷۰ لیتر بار را جای داد و سیستم تابش نور لیزری آن موجب می شود محیط اطراف در شب به خوبی روشن شود.

شتاب صفر تا صد این خودرو نزدیک به دو ثانیه بوده و می توان حداکثر سرعت و میزان قدرت موتور آن را به گونه ای تنظیم کرد که میزان مصرف باتری اتومبیل کاهش یابد. شارژ باتری ۸۰۰ ولتی این خودرو تنها ۱۵ دقیقه طول می کشد و با یک بار شارژ می توان ۵۰۰ کیلومتر را با آن پیمود.