به گزارش اکونا پرس،

در حال حاضر آسیایی ها در صدر ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند و میزان افراد ثروتمند در این قاره از آمریکا و اروپا بیشتر است. بنابر گفته بلومبرگ در 25 خانواده ثروتمند آسیایی، سه خانواده سرمایه شان به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است اما همه این میلیونرهایی که در موردشان بحث خواهیم کرد، ثروت خود را به طور مستقل بدست آوردند.

خانواده آمبانی-هند با سرمایه 43 میلیارد دلار آمریکایی

ثروتمندترین خانواده هندی، اولین بار در سال 1960 در بمبئی در توسعه تجارت نساجی ثروت میلیاردی بدست آوردند. بعدها ین خانواده کار در بازار پتروشیمی را شروع کردند که نتیجه کار آنها تاسیس شرکت Reliance Industries شد. پس از مرگ موسس این شرکت در سال 2002، دارایی و سرمایه بین پسرانش، موکش و آنیل تقسیم شد.

پس از مرگ پدر، برادران با هم همکاری نکردند و مانند دو دشمن مدام در حال رقابت با هم هستند. آنها اغلب در مجالس عمومی به هم تعرض می کنند.

پسر بزرگ که موکش نام دارد، ثروتمندترین فرد در هند است. او در سال 2010 با خانواده اش به یک ساختمان 27 طبقه با استخر و باغ سه طبقه نقل مکان کرد.

خانواده کووک-هنگ کنگ با سرمایه 34 میلیارد دلار آمریکایی

بزرگترین شرکت املاک و مستغلات در یکی از داغ‌ترین بازارهای ملکی در مرکز امپراتوری مالی خانواده کووک قرار دارد. شرکت Sun Hung Kai Properties در ساخت مندرن ترین ساختمان های هنگ کنگ فعال است.

این خانواده هم نیز بدون رسوایی و درگیری نیست. این خانواده از سه برادر به نام های توماس،ریموند و ولتر تشکیل شده است و هر کدام از آنها همیشه در معرض مشکلاتی چون آدم ربایی، محکومیت دادگاهی و غیره قرار دارند و هر یک از آنها همیشه دیگر برادر خود را مسبب دردسرهایشان می دانند.

خانواده لی-کره جنوبی با سرمایه 31 میلیارد دلار آمریکایی

لی بون چول در سال 1938 پایه های امپراتوری تجاری سامسونگ را با یک شرکت کوچک تجاری میوه و ماهی شروع کرد. او ده ها سال بعد تجارت خود را در زمینه فروش پارچه،کشتی سازی و در نهایت الکترونیک گسترش داد. بنیانگذار سامسونگ در سال 1987 درگذشت و «لی گون هی »پسر بزرگش جای او را گرفت.اما او نتوانست محصولات با کیفیتی را ارائه کند. پس از اینکه «لی گون هی» در سال 2014 دچار حمله قلبی شد یکی از پسرانش به نام «جی یونگ» مدیریت شرکت را برعهده گرفت.

او بنیانگذار شرکت اینترنتی آمازون جف بزوس است و اکنون جزو 10 مرفه ترین و بانفوذ ترین میلیاردرهای جهان است.