به گزارش اکونا پرس،

اما چه اتفاقات هولناکی در این جزیره ایتالیایی رخ داده است که آن را به یکی از تسخیرشده ترین و ترسناک ترین جزایر دنیا تبدیل کرده است؟

محل تبعید طاعون زده ها

 

جزیره پووجلیا تاریخی هولناک دارد که به هزاران سال پیش برمی گردد. در دوران امپراتوری رم باستان، این جزیره به عنوان تبعیدگاه مبتلایان به طاعون استفاده می شد. افراد طاعون زده را به این جزیره می فرستادند تا در تنهایی و انزوا و به دور از هرگونه درمان و کمک آنقدر زجر بکشند تا بمیرند. بعدها در قرون وسطی زمانی که دوباره طاعون شایع شد و حدود دو سوم جمعیت اروپا را کشت جزیره پووجلیا بار دیگر محل تجمع طاعون های رو به موت بود. هزاران نفر در این جزیره جان دادند و اجسادشان در جزیره دفن شده است و به علت تلنبار شدن اجساد گاهی آن ها را می سوزاندند. ارواح سرگردان و انرژی های منفی این همه مرده هنوز هم در این جزیره وجود دارد.

محل تبعید طاعون زده ها

نصف خاک جزیره از خاکستر مرده ها تشکیل شده

جزیره پووجلیا با این حال یکی از بهترین مکان ها برای پرورش انگور است و انگورهای خوبی در خاک جزیره رشد می کند. تنها کسانی که هرازگاهی جرات می کنند و به ترسناک ترین جزیره دنیا می روند برای برداشت انگور است. گفته می شود که بیش از ۵۰% خاک جزیره پووجلیا از خاکستر انسان تشکیل شده و ظاهرا انگور در چنین خاکی خیلی خوب رشد می کند!

ساخت بیمارستان روانی این جزیره را شکنجه گاه تبدیل کرد!

جزیره پووجلیا به خودی خود و از زمان های گذشته مکانی تسخیر شده و ترسناک بوده است. اما ظاهرا این حجم از وحشت و ترس کافی نبوده است و در سال ۱۹۲۲ بیمارستانی روانی در این جزیره تاسیس شد. مردم همیشه از ورود به این جزیره خودداری می کردند و با ساخت این تیمارستان بیش از پیش از آن دوری می کردند. همین موضوع جزیره پووچلیا را به مکانی متروکه تبدیل کرد که تنها ساکنینش بیماران روانی و دکترها بودند. یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی که در این جزیره رخ داده مربوط به آزمایشان روانی است: دکترها و محققین که خود را با بیماران روانی تنها می دیدند هرطور که می خواستند با بیماران رفتار می کردند و با آن ها به شدت بدرفتاری می کردند. جیغ و فریاد ترسناک بیماران از فواصل دور هم شنیده می شد و به اعتقاد برخی هنوز هم می توان صدای آن ها را شنید!

بیمارستان روانی

ماجراهای هولناک دکتر دیوانه

در بین تمام پزشکان این بیمارستان داستان های هولناکی از یک دکتر مجنون و دیوانه روایت می شود که در اوایل قرن بیست در بیمارستان روانی کار می کرده است. آزمایش های غیرانسانی و وحشتناکی که او روی بیماران نگون بخت انجام می داده هنوز هم شوکه کننده است. به طور مثال، او معتقد بود که لوبوتومی (برداشتن بخشی از پوسته مغز و آسیب رساندن عمدی به بخشی از مغز)  بهترین راه برای درمان بیماری های روانی است. به همین دلیل این دکتر مجنون روی تعداد بیشماری از بیماران تیمارستان (معمولا برخلاف خواست بیماران) این عمل غیرانسانی را انجام داد. انجام این عمل بسیار دردناک و وحشتناک بود: او با استفاده از چکش و مته و بدون بیهوشی مغز بیماران را می شکافت و اصلا توجهی به حجم درد بیماران نداشت.

عمل لوبوتومی

 

هرشب صدای ناقوس مرگ شنیده می شود

داستان های ترسناکی در مورد مرگ دکتر دیوانه وجود دارد. گفته می شود این پزشک مجنون از برج ناقوس بیمارستان سقوط کرده و مرده است. خیلی ها می گویند که بیماران او را از بالای برج هل داده اند و برخی دیگر می گویند که او را در برج حبس کرده اند. مردم محلی معتقدند که روح دکتر هنوز در برج وجود دارد و هر شب ناقوس برج را به صدا درمی آورد و اگر به دقت گوش کنید می توانید صدای زنگ را بشنوید.

صدای ناقوس مرگ

صدای جیغ هنوز در این جزیره شنیده می شود!

بسیاری از مردم معتقدند که صدها هزار روحی که در ترسناک ترین جزیره دنیا شکنجه شده اند هنوز هم در این جزیره سرگردانند. از روح هزاران طاعون زده ای که در این جزیره جان داده اند گرفته تا بیمارانی که در تیمارستان مخوف جزیره آنقدر شکنجه شدند تا بمیرند هنوز هم در جزیره گیر افتاده اند. در حقیقت، بسیاری از افراد باور دارند که هنوز هم می توانید صدای جیغ گوشخراش و ناله ها و فریادهای آن ها را شنید و به همین دلیل به آن لقب ترسناک ترین جزیره دنیا را داده اند.

این جزیره ها دهه ها متروکه بوده و کسی جرات ورود به آن را نداشته است. با این حال، هرازگاهی چند ماجراجو که به دنبال هیجان بودند با قایق خود را به جزیره می رساندند تا از نزدیک ترسناک ترین جزیره دنیا را ببینند. اما همه آن ها با ترس و وحشت و در حالی که از ترس می لرزیدند از جزیره برمی گشتند و روایات وحشتناکی از جزیره پووجلیا تعریف می کردند. بسیاری از آن ها گفته اند که حس می کردند کسی یا کسانی آن ها را زیر نظر دارند. برخی دیگر گزارش داده اند که افرادی نامرئی به آن ها چنگ زده اند و آن ها را هل می داده اند!

صدای جیغ در پووجلیا

وقتی ارواح صاحبان جزیره را بیرون می کنند!

سال ها بعد از تعطیلی بیمارستان روانی خانواده ای تصمیم گرفتند این جزیره را بخرند و آنجا را به استراحتگاه شخصی شان تبدیل کنند. آن ها به جزیره آمدند و یک روز در آن جا ماندند. اما همان شب اول آنقدر اتفاقات ترسناک و وحشتناک برای آن ها رخ داد که فردای آن شب بار و بندیلشان را جمع کردند و از جزیره فرار کردند. این خانواده گفته اند که صورت دخترشان توسط نیروی نامرئی تقریبا متلاشی شده است و او سعی در بیرون کردن آن ها داشته است!

جزیره تسخیر شده پووجلیا

 

ممنوعه ترین مکان دنیا!

امروزه به دلیل گذشته وحشتناک جزیره و افسانه هایی که در مورد جزیره پووجلیا شایع شده ورود به این جزیره قدغن است. دولت ایتالیا ورود گردشگران و مردم را به این جزیره ممنوع کرده است؛ با این حال هنوز هم ماجراجویان، جوانان بی باک و افرادی که به دنبال هیجان هستند باز هم سعی می کنند خود را به ترسناک ترین جزیره دنیا برسانند. ورود به جزیره غیرقانونی است و در صورت مشاهده افراد را دستگیر می کنند؛ اما انگار این ممنوعه شدن باعث جذابیت بیشتر جزیره برای برخی افراد شده است.