به گزارش اکونا پرس،

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر جوان قطر تصمیم گرفت تا از یکی از منحصر به فرد ترین هواپیماهای خود که از سال 2015 با آن پرواز می کند، خلاص شود. هواپیمای طلایی خانواده پادشاهی در حراج فروخته خواهد شد. علت این تصمیم هم بسیار ساده است. صاحبان آن از مدل لوکس این هواپیما خسته شده اند و تصمیم به تعویض آن دارند.

امیر قطر یکی از تاثیر گذار ترین و ثروتمندترین روسای جهان است و مجموعه هواپیماهای او نمونه های خاص و لوکسی از هواپیماهای موجود است. خانواده سلطنتی اغلب به خارج از کشور سفر می کنند و در برخی از سفرها تقریبا 1000 نفر همراه دارند. بنابراین علاوه بر مسافران شخصی که همراه امیر قطر هستند، بار و وسایل شخصی و حتی لیموزین مورد علاقه امیر قطر نیز در سفرها، او را همراهی می کنند.

ناوگان هوایی امیر قطر شامل 14 هواپیمای لوکس مسافربری است که اکثر آنها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند وبالای 100 میلیون دلار می ارزند. بویینگ 747-8 هواپیمایی کم ظرفیت تجاری است که 460 مسافر را در خود جای می دهد. تجهیزات vip منحصر به فرد این هواپیما تنها در دو مدل موجود است که از مجموعه هواپیمای های امیر قطر محسوب می شود و در حال حاضر یکی از آنها در حراج به فروش خواهد رسید. تجهیزات اضافی در این هواپیما 370 میلیون دلار به قیمت آن اضافه کرده است.

سالن ویژه هواپیما می تواند 76 مهمان افتخاری با اعضا و خانواده هایشان و 18 خدمه را جای دهد. همچنین این هواپیما دارای دو اتاق مجلل راحتی، یک اتاق مطالعه، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و حتی سینما است. همچنین یک دفتر پزشکی با اتاق عمل و 10 توالت و حمام از دیگر امکانات هواپیمای لوکس امیر قطر است.

این هواپیما برای خانواده پادشاهی قطری بیش از 400 ساعت در آسمان پرواز نکرده است و اکنون برای آنها خسته کننده شده است. مبلمان این هواپیما از چوب با ارزش و انحصاری درست شده و سبک چیدمان باعث لوکس تر شدن آن شده است. هواپیمای امیر قطر 640 میلیون دلار ارزش دارد که هر کسی توانایی خرید آن را ندارد بنابراین فروشش دشوار خواهد بود.

هواپیمای لوکس طلایی برای امیر قطر خسته کننده شد +تصاویر

هواپیمای لوکس طلایی برای امیر قطر خسته کننده شد +تصاویر

هواپیمای لوکس طلایی برای امیر قطر خسته کننده شد +تصاویر

هواپیمای لوکس طلایی برای امیر قطر خسته کننده شد +تصاویر