به گزارش اکونا پرس،

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در مورد ایمنی خیابان ۳۰ تیر با توجه به حضور دکه‌های سیار تغذیه‌فروش و موزه ملی که در آن خیابان واقع شده، اظهار داشت: قطعا اطراف جا‌هایی که دارای حساسیت هستند باید خلوت باشد چرا که حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است هر آن یکی از دکه‌های تغذیه فروشی دچار حریق و آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: با توجه به ماشین‌های تغذیه‌فروش در آن مکان غیراستاندارد و اصولی هستند و تبدیل به یک اجاق گاز شده‌اند بنابراین رعایت نکات ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌ازدحامی که در آن خیابان وجود دارد می‌تواند خطرناک باشد و باید نکات ایمنی قطعا رعایت شود.

وی گفت: درست است که خیابان ۳۰ تیر به یک جذابیت شهری و نقطه گردشگری تبدیل شده است، اما باید رعایت نکات ایمنی را نیز مدنظر قرار دهیم.

ملکی در باره ایمنی موزه ملی نیز گفت: موزه‌ها باید در ایمنی کامل باشند چرا که یک موزه همانند خودرو ساختمان نیست. چرا که اگر دچار آتش‌سوزی شود و یک اثر باستانی از بین برود دیگر قادر نخواهیم بود آن اثر را بسازیم و نمی‌توان در این خصوص اقدامی را انجام داد. به همین دلیل موزه‌ها دارای اهمیت بالایی هستند و باید از نظر ایمنی در بالاترین وضعیت ممکن قرار بگیرند.

وی افزود: شرکت‌هایی که تخصص ایمنی در موزه‌ها را نیز دارند باید فعال‌تر عمل کنند چرا که بخش موزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در یک دهه اخیر حادثه خاصی در موزه‌های ایران اتفاق نیفتاده است و موزه‌ها وضعیت قابل قبولی در حوزه ایمنی دارند.