به گزارش اکونا پرس،

شاید این اتاق همان چیزی نباشد که در رویا‌های خود داشتید، شاید به اندازه خانه راحت نباشد، اما نباید امید خود را از دست بدهید. همان طور که وسایل خود را فضای جدید می‌چینید و تزئین می‌کنید، طبیعی است که احساس کنجکاوی کنید که دانشجویان کشورهای دیگر در چه فضایی زندگی می‌کنند. در بسیاری کشورها خوابگاه‌ها اتاق‌های دونفره سفید، مستطیلی و کوچک هستند. اما برخی خوابگاه‌ها مثل هتل‌های ۵ ستاره، مبلمان شیک، دسترسی به نور طبیعی و امکاناتی دارند که اقامت و تحصیل دانشجویان را تا حد امکان آسان می‌کند.

1.روتردام، هلند
هر یک از این واحد‌ها حدود ۲۰ متر مربع هستند که با وجود امکاناتی که دارند قطعا درس خواندن در آن‌ها به راحتی و آرامش خانه است.

2.مادرید، اسپانیا
همه می‌دانند که چند ماه اول در دانشگاه احساس غربت می‌کنید. به همین دلیل اولین کاری که همه دانشجویان هنگام ورود به خوابگاه انجام می‌دهند، این است که فضا را شخصی‌سازی کنند و یکی از راه‌های آن آویزان کردن عکس‌های شخصی است.

3.لیسبون، پرتغال
احتمالا بسیاری از دانشجویان آرزوی چنین خوابگاهی را دارند. استخر و سونا، یک لابی زیبا با فضای سبز و نگهبان شبانه روزی تنها چند مورد از امکانات این سوئیت‌ها هستند.

4.برلین، آلمان
این خوابگاه‌های دانشجویی برای کار و زندگی ساخته شده اند و مجهز به کمد‌ها و قفسه‌های مکعبی زیادی هستند که در عین مینیمال بودن کاملا کاربردی و هوشمندانه هستند.

5.لندن، انگلستان
یکی از مهمترین کارهایی که باید در چهار سال تحصیل خود انجام دهید توجه به بهداشت و سلامت است. این اتاق‌ها مجهز به کنترل‌های حرارتی، کمدهای مخفی هوشمند و یک آشپزخانه و دوش مجزا هستند. علاوه بر تاکید بر هنر، فرهنگ و رنگ، امنیت و بهداشت شخصی هم در درجه اول قرار دارند.

6.ماندریزیو، سوئیس
این خوابگاه از دو ساختمان بتنی مستطیلی تشکیل شده که با یک باغ از هم جدا می‌شوند و برای دانشجویان معماری طراحی شده است. قطعا معماران آینده که در این خوابگاه اقامت می‌کنند ایده‌های بزرگی خواهند داشت.

7.لودز، لهستان
این خوابگاه قبلا یک چاپخانه قدیمی بوده که حالا به یک مسکن رنگارنگ برای دانشجویان تبدیل شده که ترکیبی از رنگ، قفسه‌های شناور، کاشی‌های گرافیکی و مبلمان اسکاندیناوری هستند.

8.فلورانس، ایتالیا
این سوئیت‌های آبی کبالتی رویای هر دانشجویی است. هر اتاق با هدف ارائه یک تجربه پربار و رنگارنگ فضای کاری ارائه می‌دهد که بازدهی را بالا می‌برد.

9.سئول، کره جنوبی
در تلاش برای شخصی سازی فضای خود، می‌توانید از رنگ، طرح، نقاشی دیواری یا بالش استفاده کنید. این دانشجو از طرح و رنگ‌های ساده و مینیمال برای تزئین فضای خود استفاده کرده است.

10.پوتسدام، آلمان
به جای اینکه از دیوار‌هایی استفاده شود که فضا را کوچکتر نشان دهد، از یک تور برای جدا کردن فضای خواب و آشپزخانه استفاده شده است. کشو‌های زیر تخت یکی از ایده‌های ارزشمند و کاربردی است.

11.نیکوزیا، قبرس
این صحنه‌ای است که هر روز صبح که بیدار می‌شویم از آن لذت می‌بریم، حتی اگر امتحان سختی داشته باشیم که برای آن آماده نباشیم.

12.ایران
این هم نمایی از امکانات خوابگاه‌های دانشجویی ایران!

تصاویر در گالری به ترتیب چیده شده اند.