به گزارش اکونا پرس،

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پستی در صفحه توییتر خود به عنوان شدن موضوع  نظارت استصوابی توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و تأکید کرد که نظارت استصوابی یعنی اجرای قانون و نباید از اجرای قانون هراس داشته باشیم.

کدخدایی توئیتر نوشت:

«#شورای_نگهبان بر اساس مدارک و مستنداتِ موجود و طبق قانون، صلاحیت داوطلبان را بررسی می کند. اگر چه قوانین انتخابات جامع نبوده و نیازمند شفافیت و کارآمدی بیشتر در این عرصه هستیم، لیکن نمی توان خلاف قانون عمل کرد. #نظارت_استصوابی یعنی اجرای قانون. از اجرای قانون هراس نداشته باشیم.»

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با  نظارت استصوابی + تصویر

روز گذشته پروانه سلحشوری و هاجر چنارانی دو نماینده مجلس شورای اسلامی در نطق های پرحاشیه ای ،پیشنهاداتی را برای بهبود اوضاع و شرایط فعلی کشور ارائه کردند.یکی از موارد مطرح شده توسط آنان موضوع همه پرسی برای نظارت استصوابی بود.

در اصطلاح نظارت استصوابی، آن است که ناظر در موارد تصمیم گیری، حضور دارد و باید اقدامات انجام شده را تصویب کند تا جلوی هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده از جانب مجریان گرفته شود. بنابراین نظارت استصوابی، نظارت همراه با حق دخالت و تصمیم گیری است. این نظارت را، نظارت فعال نیز می گویند.