به گزارش اکونا پرس،

هواپیمای مسافربری مافوق صوت ناسا با سرعتی بیش از 1770 کیلومتر بر ساعت تحولی شگرف در نسل جدید هواپیماهای مسافربری پر سرعت ایجاد کرده است.

ظاهر عجیب و طراحی بینی بسیار بزرگ این هواپیما باعث شده است خلبان دید وسیعی از محیط پیرامونی هواپیما نداشته باشد. در عوض مهندسان ناسا ترکیبی مانیتورها و دوربین‌ها را به عنوان سیستم بینایی خارجی در اختیار خلبان قرار داده‌اند. این سیستم دیدی وسیع‌تر و شفاف تر را نسبت به حالت عادی ارائه می‌دهد.

کارشناسان لاکهید مارتین که با ناسا در این پروژه همکاری داشته‌اند در بیان ویژگی‌های این هواپیما گفتند: با وجود شکسته شدن دیوار صوتی در حین حرکت این هواپیما و ایجاد صدای بسیار بلند، کابین و بدنه هواپیما به گونه‌ای طراحی شده است که کمتریم میزان صدا در داخل کابین شنیده می‌شود. کاهش صدایی که در بیرون از هواپیما شنیده می‌شود گام بعدی مهندسان این دو شرکت است.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن پروازهای آزمایشی، هواپیمای X-59 در سال 2021 به صورت رسمی وارد خطوط هوایی جهان می‌شود. هواپیمای X-59 با سرعت بالای خود قادر است فاصله بین لندن تا نیویورک را تنها در سه ساعت طی کند. این هواپیما که به پسر کنکورد شهرت یافته است می‌تواند بعد از ساعت به اولین هواپیما مافوق صوت جهان تبدیل شود. آخرین دسته از این هواپیما‌ها جت‌های آنگلو فرانسوی بودند که بعد از حادثه سال 2000 به کلی از رده خارج شدند.

نسل جدیدی از هواپیماهای مافوق صوت رونمایی شد +فیلم

یکی از مهندسال پروژه هواپیما X-59 گفت: این هواپیما می‌تواند به ایمن‌ترین وسیله هوایی جهان تبدیل شود. با وجود قوانین بین‌المللی برای منع پروازهای هواپیماهای مافوق صوت در خطوط هوایی به جز لندن، نیویورک و پاریس کارشناسان امیدوارند قوانین سازمان‌های مربوطه تا سال 2021 مجوز پرواز هواپیما X-59 به هر مقصدی در جهان صادر کند.