به گزارش اکونا پرس،

ممکن است شما فکر کنید که کوسه‌ها حیوانات خونخواری هستند، اما برخی از آنان مانند کوسه «بیل‌کله» ترجیح می‌دهد بیشتر در علف‌های دریایی زندگی کند.

اولین کوسه‌ همه‌چیزخوار جهان کشف شد +عکس

براساس گزارش «خبرگزاری شینهوا»، دانشمندان اولین گونه از کوسه‌های همه‌چیزخوار جهان را که بیش از ۶۰ درصد علف‌های دریایی را مصرف می‌کند، کشف کردند.

کارشناسان دانشگاه ارواین، کالیفرنیا و دانشگاه بین‌المللی فلوریدا پس از خواندن گزارشاتی از جویدن علف‌های دریایی توسط این کوسه‌ها تصمیم گرفتند تا رژیم غذایی آ»‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

براساس پژوهش این محققان، این کوسه در مراتع دریایی اقیانوس اطلس و سواحل خلیج مکزیک زندگی می‌کند و برخلاف تصور قبلی فقط گوشت خوار نیست.

دانشمندان از دیرباز می‌دانستند که این گونه، از علف و خزه‌های دریایی تغذیه می‌کند، اما مطمئن نبودند که آیا این علف‌ها بدون جذب از سیستم گوارشی‌شان عبور کرده و سایر ماهی‌ها از آن تغذیه می‌کنند یا خیر. امروزه با علم به اینکه کوسه ماهی‌ها مواد غذایی را از گیاهان دریایی جذب می‌کنند، محققان به این نتیجه رسیدند که کوسه‌ها در حقیقت در دسته همه چیزخوار‌ها قرار می‌گیرند.

اولین کوسه‌ همه‌چیزخوار جهان کشف شد +عکس

 

طی بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده روی سیستم گوارش کوسه ماهی‌ها مشخص شد که بیش از ۶۰ درصد مواد درون معده این موجودات مواد گیاهی همراه با ترکیب کمی از سخت‌پوستان و نرم‌تنان هستند.

البته هنوز تاثیر کامل این موجودات بررسی نشده است و این تحقیق تازه اولین جرقه‌های آتش پژوهش در این زمینه را روشن کرده است. علاوه بر اینکه احتمالا با خواندن این مطلب حالا نگاه دیگری به کوسه ماهی‌ها خواهید داشت و آن‌ها را تنها ماشین‌های گوشت‌خوار بدون مغز نمی‌دانید.