به گزارش اکونا پرس،

مدت زیادی صحبت از این است که شرکت HMD Global در نظر دارد یک گوشی جدید با برند نوکیا به نام Nokia 9 تولید کند و مانند همیشه پس از اینگونه صحبت‌ها شایعات زیادی درباره محصول بعدی HMD شنیده شد. بر خلاف شایعاتی که از سال گذشته آغاز شده بودند، هنوز گوشی Nokia 9 به صورت رسمی رونمایی نشده است. این گوشی که قرار است به عنوان یک پرچمدار و از همه مهمتر تولدی دوباره برای برند نوکیا باشد، احتمال دارد به زودی معرفی شود.

دلیل این ادعا این است که به تازگی تصاویری واقعی از این گوشی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شده‌اند که در چین گرفته شده‌اند. آنگونه که این تصاویر نشان می‌دهند، این گوشی به صورت غیرقابل منتظره‌ای دارای پنج دوربین خواهد بود. اگرچه، شخصی که این تصویر را به اشتراک گذاشته، این گوشی را Nokia 9 می‌نامد، پیش از این شنیده شده بود که یک گوشی با این تعداد دوربین در پنل پشتی از شرکت HMD گوشی Nokia 10 خواهد بود در نتیجه هیچکدام از این نام‌ها را به رسمیت نشناسید.

تا به حال، هیچ شرکتی این جرئت را به خود نداده است که بیش از سه دوربین را روی پنل پشتی گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد و حالا نوکیا که زمانی از همه برندها عقب افتاده بود، خود را از بقیه جلو خواهد زد و به همین دلیل است که شرکت HMD Global معرفی این محصول خود را تا به اینجا عقب انداخته و تا به حال یک پرچمدار رسمی معرفی نکرده است. این گوشی عجیب، در پشت خود دو حفره اضافه هم دارد که یکی از آن‌ها متعلق به فلش LED دوربین است و دیگری برای قرار گرفتن فوکوس IR این دوربین است. با توجه به خبرهایی هم که از پیش منتشر شده بود، وجود لنزهای Zeiss در این گوشی جای تعجب ندارد.

با توجه به اثر انگشت‌هایی که روی بدنه این دستگاه دیده می‌شود، زاویه دید و نوری که از سطح آن بازتاب می‌شود، به نظر می‌رسد جنس بدنه پشتی این دستگاه از شیشه باشد. این مشخصه بیشتر می‌تواند این گوشی را در رده پرچمدار قرار دهد.

اگر این دستگاه امسال معرفی شود، انتظار داریم که با چیپست پردازنده Snapdragon 845، بهترین چیپست تولید شده تا به حال تولید شده باشد. همچنین با توجه به پرچمدارانی که تا به حال معرفی شده‌اند، می‌توان انتظار داشت که این گوشی دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش باشد.

در ادامه، تصاویری را مشاهده کنید که از پنل پشتی Nokia 9 (یا Nokia 10) به اشتراک گذاشته شده است.

تصاویر فاش شده از Nokia 9 مشخصات عجیب آن را نشان دادند

تصاویر فاش شده از Nokia 9 مشخصات عجیب آن را نشان دادند