به گزارش اکونا پرس،

این روزها تمام تولیدکنندگان تلفن همراه هوشمند به دنبال این هستند که از رقیبان خود در همه زمینه‌ها پیشی بگیرند و کاری کنند که دیگران از روی آن‌ها کپی کنند. در حال حاضر هم همه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند تا اسمارت‌فون‌های خود را به گونه‌ای بسازند که پنل جلویی آن‌ها به طور کامل صفحه نمایش باشد و دیگر هیچ بخش مزاحمی برای دید نباشد. یه گونه‌ای می‌توان گفت طراحی یک گوشی هوشمند جزو موارد اصلی انتخاب آن است که منجر می‌شود یک مشتری، گوشی را انتخاب کند و سپس به رزولوشن صفحه نمایش و مشخصات داخلی آن نگاه کند. سؤالی که در این باره باقی می‌ماند این است که گوشی‌های آینده قرار است چه طراحی و ظاهری داشته باشند. با ما همراه باشید تا جواب این سؤال را بدانید.

وقتی صحبت از تلفن‌های همراه هوشمند می‌شود، صفحه نمایش و طریقه نشان دادن محتوا یکی از قابلیت‌های قابل تأمل خواهد بود که نیاز به تحقیقات دارد. خیلی از کسانی که دوست دارند یک گوشی هوشمند به روز داشته باشند به این توجه دارند که گوشی آن‌ها دارای پنلی باشد که تمام آن را صفحه نمایش تشکیل داده است. خیلی‌ها هم به این توجه دارند که گوشی باید دارای صفحه نمایش خمیده باشد یا لبه‌های آن گرد باشد و تیز نباشد. در نهایت کار به جایی می‌رسد که نمی‌توان گوشی‌های هوشمند را از یکدیگر تشخیص داد چرا که تولیدکنندگان هم با دیدن این تقاضا در میان مشتریان خود به سمت طراحی محبوبی می‌روند که یک تولیدکننده آن را ترند کرده است.

طراحی آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند بود؟ ////// گزارش پنجشنبه

چرا طراحی گوشی هوشمند اهمیت دارد؟

برای برخی، داشتن یک گوشی که آخرین و به روز ترین طراحی را در میان این همه گوشی هوشمند داشته باشد، یک خودنمایی محسوب می‌شود و هیچ دلیل دیگری نمی‌توان برای آن یافت. اما بدون بحث درباره مسائل پیش پا افتاده باید گفت، بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، سه گوشی Aquos S2 شارپ، PH-1 اسنشال و iPhone X تقریبا به صورت همزمان تولید شدند و پس از آن مشخص شد که دوره بریدگی‌های بالای صفحه نمایش آغاز شده است. در حالی که iPhone X ناچ را با یک طرح و در هزاران گوشی خود تولید کرد، کارخانه‌های دیگر این بریدگی‌ها را با حالت‌های مختلف گسترده، عمیق و قطره‌ای روی گوشی‌های خود استفاده کردند

اگر بخواهیم مقایسه انجام دهیم، این ناچ‌ها ما را به یاد گوش‌های وین رونی می‌اندازند؛ درست است که آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسند اما برجسته هستند و به یاد می‌مانند. در حالی که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بریدگی بالای صفحه نمایش iPhone X را مسخره کردند که به دلیل قیمت بالای آن‌ها بوده است اما پس از مدتی دوباره به سمت آن‌ها روی آوردند و با قیمت گران آن را خریداری کردند.

تولیدکنندگان چگونه خود را متمایز می‌کنند؟

دادن اطلاعات درباره نحوه تمایز سازندگان از طریق پنل جلویی یعنی صفحه نمایش گوشی کافی است و حالا نوبت به پنل پشتی گوشی‌ها رسیده است که از شیشه بی روح و یک دست ساخته می‌شود. بیایید توجه خود را به پشت گوشی‌های هوشمند جلب کنیم.

طراحی آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند بود؟ ////// گزارش پنجشنبه

نقطه تمایز دیگر گوشی‌های هوشمند رنگ است. یکی از نکاتی که تولیدکنندگان تلفن همراه را از دیگر تولیدکنندگان این زمینه جدا خواهد کرد، تنوع رنگی است که برای یک محصول خود تولید می‌کند. در حالی که بسیاری از رنگ‌های یک محصول قابل پیش‌بینی هستند یعنی انواع رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و قرمز؛ چندین رنگ از جمله رنگ مسی، بنفش و سبز هم هستند که به تازگی به خط تولید کارخانه‌ها اضافه شده‌اند تا تنوع و تمایز را در محصولات خود ایجاد کنند. باید در نظر داشت که شایعه شده کمپانی اپل قرار است برای نمونه 6.1 اینچی خود تنوع رنگ بیشتری ارائه دهد و این گزینه را هم برای مشتریان خود مطلوب‌تر کند و تولید محصولات خود را فراتر ببرد.

اینگونه که تمایل تولیدکنندگان تلفن همراه نشان می‌دهد، آن‌ها بدنه گوشی‌های خود را با شیشه خواهند ساخت و این روند به همین صورت ادامه خواهد داشت و تنها چیزی که می‌تواند در این میان باعث تمایز باشد میزان تأثیر نور در این بخش است. نمونه جالبی که می‌توان در این مورد مثال زد، Mi 8 Explorer ساخته شرکت شیائومی است که به صورت زیبایی از تأثیر نور در قاب پشتی این گوشی نشان می‌دهد چرا که با تعویض زاویه تابش نور به آن رنگ آن نیز تغییر خواهد کرد.

به تازگی موتورولا به خوبی توانسته تمایز خود را نسبت به سایر تولیدکنندگان تلفن همراه نشان دهد. این شرکت با استفاده از دوربین‌هایی که روی پنل پشتی آن تهیه کرده است، توانسته یک چهره لبخند را پشت گوشی Moto تشکیل دهد که به راحتی هم در پشت دستگاه دیده می‌شوند و همین مسئله باعث جذب مشتری برای این کمپانی شده است.

طراحی آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند بود؟ ////// گزارش پنجشنبه

مکانیزم و مواد اولیه

برای مدتی شکل نواری برای بریدگی‌های بالای صفحه، به شکل فراوانی دیده می‌شد اما بعد از اینکه شرکت‌هایی مانند ویوو و اوپو به ترتیب گوشی‌های Nex و Find X را معرفی کردند که دوربین سلفی آن‌ها با مکانیزم بیرون جهنده تولید شده بود، شیائومی و هوآوی هم اعلام کردند که قصد دارند از این مکانیزم برای گوشی‌های خود استفاده کنند. حالا دوربین‌های مخفی شونده در گوشی‌های هوشمند به یک ترند تبدیل شده است تا تولیدکنندگان تلفن همراه با استفاده از آن‌ها بتوانند طراحی زیبا برای گوشی‌های خود داشته باشند.

طراحی آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند بود؟ ////// گزارش پنجشنبه

قدم بعدی طراحی‌های گوشی که شاهد شایعات و خبرهایی از آن‌ها بوده‌ایم، طراحی گوشی‌های تاشویی است که پس از این ساخته خواهند شد. گوشی‌های هوشمندی از این دست قرار است با پنل‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED ساخته شوند که برندی که از این قابلیت استفاده کند و گوشی خود را به صورت تاشو تولید کند، می‌تواند به عنوان یک برند برجسته شناخته شود و وقتی در کنار دست صاحبشان است، به عنوان یک جاه و جلال برای صاحب خود به حساب آیند.


طراحی آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند بود؟ ////// گزارش پنجشنبه

با فراتر نگاه کردن به طراحی تلفن‌های همراه می‌توانیم این مطلب را دریابیم که تولیدکنندگان پس از این به سراغ مواد اولیه عجیب‌تر خواهند رفت تا بتوانند ظاهری بهتر برای گوشی‌های خود ایجاد کنند. کانسپت‌هایی که از این گوشی‌ها تولید شده‌اند، نشان می‌دهد که اشتیاق برای حرکت به سمت فیلم‌های علمی تخیلی را نشان می‌دهد. آخرین کانسپتی که از طراحی آینده گوشی‌های هوشمند آینده رونمایی کرده، تلفن هابل ساخت صنایع Turing Space است. این کانسپت به سادگی ثابت می‌کند که طراحان گوشی‌های انعطاف‌پذیر باید گوشی‌های فردا را طراحی کنند چرا که بیشتر افراد تمایل خود را به این نوع گوشی‌ها نشان داده‌اند.

طراحی آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند بود؟ ////// گزارش پنجشنبه

گوشی HubblePhone که به صورت یک کانسپت معرفی شده، می‌تواند گوشی اکثر افرادی باشد که در آینده به دنبال بهترین تکنولوژی برای ارتباط هستند و تاریخ نشان داده که دست یافتن به آن اصلا سخت نیست و کاملا امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که این طراحی فقط یک حدس است که صنایع Turing Space از فردای گوشی‌های هوشمند زده است و شاید هوآوی، سامسونگ، اپل و یا حتی تولیدکنندگان چینی برنامه خاصی برای آینده تلفن‌های همراه داشته باشند.