به گزارش اکونا پرس،

طلاب می توانند مشکلات بسیار دوران طولانی تحصیل و کمبودها و نواقص مادی حوزه را تحمل کنند، اما تحمل تهمت ها و دروغها و نیش و کنایه های برخی بی شرافتان، حقا دشوار است.

پاسخ این طلبه را در ادامه بخوانید:

1. این پول از وجوهات شرعی سالیانه (بخشی از خمس) تامین میشود و نه از بیت المال یا بودجه و کمک دولتی!!

2. این مبلغ به کسی که لااقل ۱۰ سال در حوزه درس خوانده است و مدرک تحصیلی او معادل فوق لیسانس دانشگاهی است پرداخت میشود.

3. این شهریه /بدستور امامان معصوم(ع) و تصریح ایشان در پرداخت بخشی از خمس به محصلین علوم دینی/ بعنوان کمک خرج تحصیل و ترویج اسلام پرداخت می شود.

4. این مبلغ پس از سال دهم و در صورت قبولی در تمام امتحانات کتبی و شفاهی دروس عالی حوزه، به حدود ۴۵۰ هزار تومان میرسد.

5. بجز رهبری و آقای مکارم شیرازی، شهریه دیگر مراجع با حضور ماهیانه در مدرسه فیضیه، بصورت دستی و تنها با ایستادن در صفوف جلوی دفاتر دریافت می شود!!

6. شرط دریافت شهریه طلبگی، قبولی در حوزه، اشتغال به تحصیل علوم طلبگی و حضور در کلاس های فقه و اصول اساتید است.

7. اگر طلبه در جایی مشغول به کار و استخدام شود یا بمدت یک سال در کلاس ها شرکت نکند، شهریه اش برای همیشه قطع خواهد شد.

8. این تمام پولی است که یک طلبه ی ۱۰ سال درس خوانده در حوزه قم، علی رغم تمام دروغ ها و تهمت ها… و در اوضاع اقتصادی دلار ۱۵ هزار تومانی دریافت می کند!!!

9. طلاب متاهل ۸۰% بیش از طلاب مجرد شهریه می گیرند و کمترین میزان شهریه ۱۵۰ هزار تومان است. سقف شهریه مجردها ۵۰۰ و سقف شهریه متاهل ها نهایتا ۹۰۰ هزار تومان است. (بیشترین حد شهریه فعلی، -رتبه استادی- ۹۵۰ هزار تومان است).

10. بنظر شما با این میزان شهریه (بی دروغ و کنایه و منت!)، چه کارهایی میشود کرد؟! و اگر شما طلبه بودید، با این میزان دارایی چگونه زندگی خود و همسر و فرزندانتان را مدیریت می کردید؟!

ضمنا بانوان طلاب هیچ شهریه دائمی، در هیچ مقطعی دریافت نمی کنند.

دست نویس بودن اطلاعیه به این خاطر است که طلاب، فیش حقوقی چاپ شده ای ندارند و بصورت دستی و با ارائه کارت و شماره پرونده خود، شهریه شان را دریافت می کنند.

مبالغ نوشته شده در تصویر، مورد شهادت بنده است و کسانیکه سندیت آنرا زیر سوال برده یا دروغ میدانند، منظورشان دروغ گویی بنده است.

طلاب می توانند مشکلات بسیار دوران طولانی تحصیل و کمبودها و نواقص مادی حوزه را تحمل کنند، اما تحمل تهمت ها و دروغها و نیش و کنایه های برخی بی شرافتان، حقا دشوار است.