به گزارش اکونا پرس،

یکی از نکاتی که باید بصورت جدی مورد توجه مسئولان مدارس قرار گیرد توجه ویژه به دانش آموزان کلاس اولی است. از آنجا که این دانش آموزان تازه از محیط خانه و بیرون جدا و وارد مدارس شده اند هنوز به جو مدارس آشنایی کامل ندارند. از این رو ممکن است این دانش آموزان بدلیل این ناآشنایی و عدم تجربه دست به شیطنت هایی بزنند که جان آنها را به خطر می اندازد، مانند یک دانش آموز خردسال چینی.

این دانش آموز خردسال اهل شهر "جیانگژی"  چین که مشغول بازی در مدرسه بود بین دیوار و ستون مدرسه گرفتار شد. در ویدئویی که منتشر شده است این دانش آموز را در حالی که سرش بین دیوار و ستون گیر کرده است نشان می دهد. پس از این حادثه مسئولان مدرسه بلافاصله از آتش نشانی درخواست کمک کردند. ماموران آتش نشانی بلافاصله در این مدرسه حاضر شدند و پس از یک عملیات نجات که حدود 30 دقیقه به طول انجامید توانستند جان کودک را نجات دهند. ماموران آتش نشانی با ریختن مایع خاص روی سر این کودک توانستند او را از بین دیوار و ستون بیرون آورند.

پیشتر نیز در حادثه ای مشابه در چین در حالی که یک کودک خردسال از قسمت سر در تختخواب ماساژ گرفتار شده بود نجات یافت. پس از این حادثه پلیس و ماموران آتش نشانی به محل حادثه فراخوانده شدند اما والدین کودک با وارونه نگه داشتن کودک و فشار سر او توانستند جانش را نجات دهند.

گفتنی است؛ این نخستین بار نیست که چنین اتفاقاتی در چین خبرساز می شود. در سال 2013 نیز یک دختر خردسال که از قسمت سر در یک تختخواب ماساژ گرفتار شده بود خبرساز شد. ماموران آتش نشانی با شکستن این تختخواب ماساژ موفق به نجات جان این دختر شدند.