به گزارش اکونا پرس،

تأسیس شرکت مرسدس بنز به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد که در پی ادغام دو شرکت خودروساز آلمانی، یعنی بنز اند سی و دایملرموتورن گیزلشافت دایملر بنز راه‌اندازی شد. این شرکت برای نخستین بار از موتورهای چهارزمانه و کاربراتور در اتومبیل‌های خود استفاده نمود. پس درگذشت دایملر در سال ۱۹۰۰ و انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی، اتومبیل‌های خود را با برند مرسدس (که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود) عرضه می‌کرد.از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ خودروهای تولید شده توسط کارخانه‌های شرکت جدید، با برند مرسدس بنز به بازار عرضه گردید.

خودروی مفهومی (کانسپت) EQ Silver Arrow کاملا با نیروی برق کار می‌کند و توان موتور آن 740 اسب‌بخار است. این خودرو به تازگی رونمایی شده است. در واقع این خودرو از روی مدل ماشین مسابقه افسانه‌ای W 125 Grand Prix در سال 1937 معرفی شد، طراحی شده است. در ادامه عکس این ماشین مسابقه را مشاهده می‌کنید:

مرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکس

مرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکس

طراحی این ماشین می‌تواند نشان دهد هدف آینده‌ی مرسدس بنز تولید ماشین‌های برقی با کارایی بالا است. این خودرو در واقع نمونه‌ی بهبود یافته‌ی مدل مفهومی ماشین مسابقه‌ی W 125 Grand Prix است که توانست در سال 1938 رکورد سرعت جهان را با 269 مایل در ساعت به نام خود کند. چند عکس منتشر شده از این کانسپت را مشاهده می‌کنید:

مرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکسمرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکسمرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکسمرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکسمرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکسمرسدس بنز از جدیدترین مدل مفهومی خود رونمایی کرد + عکس

شکل و مشخصات ساده این کانسپت، با بدنه‌ حبابی و دم عمودی تقریبا از مدل قبلی برداشته شده است. با این حال، طراحی‌های جالب و جدید هم در این خودرو وجود دارد. به عنوان مثال، جلوی خودرو با یک اسپلیتر کربنی تکمیل شده است، در حالی که بینی آن با چراغ LED  بسیار زیبا تزئین شده است. همچنین راننده، جاده را از طریق یک صفحه نمایش بزرگ پانورامیک مشاهده می‌کند که توسط تکنولوژی واقعیت افزوده پشتیبانی می‌شود و اطلاعات حیاتی به طور مستقیم بر روی شیشه ماشین نشان داده می‌شود.

این فناوری ظاهرا از حالت "مسابقه مجازی" نیز پشتیبانی می کند که به‌صورت مجازی یک ماشین مسابقه‌ای مرسدس را روی جاده قرار می دهد که در کنار EQ Silver Arrow رانندگی می‌کند. یک صفحه نمایش لمسی مرکزی نیز روی فرمان قرار دارد که راننده می‌تواند از طریق آن به گونه‌ای خودرو را پیکربندی کند که صدای آن مانند یک F1 یا یک سوپراسپرت مرسدس AMG V8 بشود.

این خودرو برای اولین بار سال آینده جلوتر از همه‌ی خودروهای برقی تولید می‌شود. Silver Arrow قرار است با خودروهای Tesla Model X, Jaguar I-Pace, Audi e-tron و BMW iX3 رقابت کند.