به گزارش اکونا پرس،

پاکبان‌ها و رفتگران شهر یکی از زحمتکش‌ترین و قابل احترام‌ترین قشر هر جامعه‌ای هستند و تصور شهری بدون پاکبان تصوری تلخ و وحشتناک است. شغلی که این افراد در آن به مردم خدمت می‌کنند جزو یکی از مشاغل سختی است که در کشور ما کمتر کسی از آن استقبال کرده و به سراغ آن می‌رود.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر        هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

در روزهای فعلی که مردم در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت می‌کنند و با نذورات مختلفی از طرف بانیان مجالس و خادمان اباعبدالله در ایستگاه‌های صلواتی، حسینیه‌ها و تکایا پذیرایی می‌شوند و تردد دسته‌های عزاداری هیئت‌های مختلف، در شهر زیاد است، حجم کاری پاکبان‌ها و رفتگران  نسبت به قبل نیز افزایش پیدا کرده  است.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر       هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

همه ما تا کنون پس از پایان مراسم عزاداری و به هنگام بازگشت به خانه، با صحنه‌ها و تصاویری از کوچه‌ها و خیابان‌های مملو از زباله و انبوهی از ظروف یکبار مصرفی که بر زمین ریخته شده است، مواجه شده‌ایم و البته پاکبان‌ها در کمترین زمان ممکن همان خیابان‌های پر شده از زباله‌ها را نظافت کرده و چنین صحنه‌ها تإسف بر انگیزی را  با زحمات بی دریغ خود محو کرده‌اند.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر        هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

این روزها برخی از کاربران فضای مجازی مثل محرم سال‌های قبل  با دنبال کردن هشتگ هایی چون پاکبان محرم، هر عزادار یک پاکبان، محرم بی زباله و همچنین هشتگ محرم پاک ضمن اعلام همراهی خود با پاکبان‌ها در حفظ نظافت شهر و کمک به آن‌ها در ایام محرم سایر مردم را نیز به همدلی و همراهی با پاکبان‌ها و رفتگران دعوت کرده‌اند.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر    هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

فرا خواندن شهروندان به یاری پاکبان‌ها  و رفتگران در ماه محرم علاوه بر حفظ پاکی محیط زیست، اقدام پسندیده‌ای در کمک کردن به آن‌ها به شمار می‌آید و خوشبختانه این اقدام نیز همچون سایر جریان‌های اجتماعی که در شبکه‌های اجتماعی به راه می‌افتد، مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفته است و کاربران پست‌ها و پیام‌های بسیاری را در این خصوص در صفحات شخصی خود منتشر کرده‌اند.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر        هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

شور و شعور حسینی عزاداری دوستداران و ارادتمندان امام حسین علیه السلام، کاربران فضای مجازی را بر آن داشته است تا در شهرهای مختلف سراسر کشور با تشکیل گروه‌های خودیار و همچنین راه اندازی کمپین‌های حمایتی در فضای مجازی در جهت فرهنگ سازی همکاری مردم با پاکبان‌ها  قدمی هر چند کوک و البته تاثیر گذار در این مسیر بردارند.