به گزارش اکونا پرس،

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است لحظه واژگونی یک قلعه بادی را در یکی از مناطق کشور چین در اثر وقوع طوفان منگهوت به تصویر می کشد. در این ویدئو مشاهده می شود این طوفان شدید ابتدا موجب بلند شدن  این شی بزرگ به هوا شده و سپس آن را واژگون می کند.

در لحظه وقوع این حادثه تعدادی کودک به همراه تعدادی زن جوان سوار بر این قلعه بادی در حال بازی بودند. پلیس محلی چین به نقل از شاهدان عینی گفت که پس از واژگونی این قلعه بادی کودکان به همراه تعدادی از زنان در زیر آن گرفتار شده بودند. پس از این حادثه قربانیان با کمک شاهدان عینی از زیر قلعه بادی بیرون کشیده شدند و به بیمارستان منتقل شدند. سه زن جوان از جمله مجروحان این حادثه بودند که دچار جراحت سطحی شدند.

این حادثه در تاریخ 16 سپتامبر و در محوطه مجتمع بین المللی خرید پلازا در شهر "چانگده" واقع در استان هونان چین رخ داد. طوفان سهمگین منگهوت در این تاریخ این منطقه از چین ر درنوردیده بود. طوفان شدید "منگهوت" که از آن به عنوان قدرتمند ترین طوفان سال جاری در جنوب شرق آسیا در سال 2018 یاد می شود طی روزهای های گذشته مناطق مختلف کشورهای مختلف شرق آسیا از جمله چین را در نوردید.

به گفته‌ رسانه‌های دولتی چین طوفان منگهوت جان دو نفر را در استان گواندانگ گرفت و بیش از 2.5 میلیون نفر را در این استان و جزیره هاینن مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرد. این طوفان در تاریخ 16 سپتامبر و در ساعت 5 بعدظهر به وقت محلی این استان منجر به رانش زمین شد. سرعت وزش باد در این طوفان حدود 285 کیلومتر بر ساعت (177 مایل بر ساعت) اعلام شده است.