زندگی درون آب بسیار جالب و عجیب است. موجودات زیادی در آب‌ها زندگی می‌کنند که ما هنوز نتوانسته ایم آن‌ها را کشف کنیم. بعضی از آن‌ها در عمقی از آب زندگی می‌کنند که حتی نور هم توانایی رسیدن به آن منطقه را ندارد. دانشمندان با ساختن دستگاه‌های مختلف سعی در یافتن موجودات جدید در آب‌ها دارند.

محققان دانشگان هاروراد به تازگی توانسته‌اند با الهام از هنر اوریگامی رباتی طراحی کنند که می‌تواند به دقت و بدون آسیب رساندن به موجودات دریایی حساس، مانند عروس دریایی و ماهی مرکب، آن‌ها را به دام بیاندازد و پس از انجام آزمایش رها کند.

در دریا موجوادتی مانند عروس‌دریایی و ماهی مرکب هستند که از لحاظ جسمی بسیار ظریفند. برای آزمایش این نوع موجودات نیاز به دستگاهی است که بتواند اندام ظریف آن‌ها را بدون آسیب جا‌به‌جا کند. ربات جدیدی که دانشمندان دانشگاه هاروارد اختراع کرده‌اند هنگام بسته شدن و به دام انداختن موجودات دریایی به دقت این کار را انجام می‌دهد و مانند یک توپ بسته می‌شود که این روش کم‌ترین آسیب را به آن‌ها می‌رساند. ایده‌ی ساخت این ربات از هنر اوریگامی الهام گرفته شده است. در ادامه چند فیلم و عکس از این ربات مشاهده می‌کنید:

 
 
 
 
00:00 01:22
 
هنر اوریگامی به کمک دانشمندان آمد + فیلم و عکس