به گزارش اکونا پرس،

ورزش و تحرک و داشتن نگرش مثبت به زندگی مهمترین فاکتورهای سلامت جسمی و روحی یک انسان بشمار می رود. ورزش نه تنها موجب شادابی و سرزندگی در ورزشکار می شود بلکه علاوه بر آن با سالم نگه داشتن جسم طول عمر را برای ورزشکار به ارمغان می آورد. همچنین داشتن نگرش مثبت در زندگی به انسان در عبور از سخت ترین موانع زندگی یاری می رساند.  "هنری تسینگ" یکی از این افراد است. این مرد 111 ساله با وجود کهولت سن هر روز و بصورت منظم به ورزش کردن می پردازد. او روزانه به مدت نیم ساعت روی دوچرخه خوابیده پدال می زند و سپس به انجام یوگا مشغول می شود. هنری از سن 90 سالگی بطور منظم و در ساعت 6 صبح در کلاس های ایروبیک شرکت می کرد و قادر است تعدادی از حرکات یوگا را با مهارت زیادی انجام دهد.

راز طول عمر مرد 111 ساله چیست؟ + تصاویر//

"لیندا هسیا"، دختر هنری در مصاحبه با دیلی میل در مورد پدرش گفت : " پدرم همیشه ورزش می کند. او از سال 1978 در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کرده بود. سبک زندگی سالم او شامل انجام ورزش شنا و سایر ورزش ها در جوانی و دوری از الکل و دود( دخانیات) بود. "

بنا به گفته دختر هنری، پدرش زمانی که در هنگ کنگ زندگی می کرد ورزش یوگا را از یک مربی که به خانه آنها رفت و آمد داشت آموخت. او این عادت روزانه خود در انجام ورزش یوگا را تا سال 1975 و مهاجرت به لس آنجلس آمریکا را ترک نکرد. علاوه بر آن انجام مرتب ورزش نیاز به یک رژیم سالم و مغذی دارد که پدرش مانند یک ورزشکار حرفه ای آن را رعایت می کرد. هنری برای صبحانه دو تخم مرغ عسلی، یک نصف گریپ فروت، یک نصف موز، نان به همراه کره و مربا و نصف کاسه آرد جو یا غلات می خورد. او سپس اقدام به خوردن یک فنجان قهوه یا آب پرتقال می کرد. غذای ناهار هنری را غذاهای چینی، ایتالیایی یا مکزیکی تشکیل می داد و گهگاهی نیز از مک دونالد غذا سفارش می داد. هنری ترجیح می داد معمولا برای شام مرغ، املت یا سوپ بخورد.

راز طول عمر مرد 111 ساله چیست؟ + تصاویر//

هنری هرگز خود را از چیزی که موجب لذت او می شد محروم نمی کرد. او در گفتگو با لس آنجلس تایمز راز طول عمر و سلامتی اش را طرز فکر مثبت و همچنین ورزش روزانه دانست. هنری در این باره گفت : " من هم مانند هر فردی با مشکلات کوچک زیادی در زندگی ام دست و پنجه نرم کردم اما همیشه به خودم می گفتم : " فراموش کن، هیچ چیز غیرممکن نیست."

راز طول عمر مرد 111 ساله چیست؟ + تصاویر//