به گزارش اکونا پرس،

"سیندرز"، اسبی که در منطقه دربی شر انگلیس مورد حمله با اسید قرار گرفته بود با یک عمل جراحی پلاستیک موفقیت آمیز به زندگی بازگشت. این اسب در حالی که دچار سوختگی های شدیدی در ناحیه صورت شده بود و در آستانه مرگ قرار داشت در ماه آوریل در مزرعه ای در اطراف منطقه دربی شر پیدا شد. به نظر می رسید این حیوان با یک ماده شیمیایی مانند اسید که روی صورتش پاشیده شده بود مورد حمله قرار گرفته است. این حادثه موجب شده بود جراحات وحشتناکی روی صورت این حیوان پدیدار شود. میزان سوختگی های صورت سیندرز به حدی بود که این حیوان به زحمت قادر به بازکردن چشمانش بود. سیندرز دچار کاهش وزن شدید و بسیار لاغر شده بود. این حیوان برای زنده ماندن نیاز به تزریق خون داشت.

سرانجام این اسب با همت انجمن جلوگیری از خشونت علیه حیوانات (RSPCA) به بیمارستان رینبو یونیک منطقه مالتون در یورک شر شمالی منتقل شد و تحت عمل جراحی دیوید رندل و تیم جراحی تحت نظر او قرار گرفت.

عمل خیرخواهانه عده ای نیکوکار، اسب را به زندگی برگرداند! + فیلم//صبح دوشنبهعمل خیرخواهانه عده ای نیکوکار، اسب را به زندگی برگرداند! + فیلم//صبح دوشنبه

با کمک افراد نیکوکار طی یک هفته مبلغ 30000 یورو برای هزینه جراحی سیندرز جمع آوری شد و این حیوان با مهارت جراحان با چند عمل جراحی پیوند پوست ماهی که برای نخستین بار در جهان صورت گرفت از مرگ حتمی نجات یافت. این سه جراحی که جمعا 10 ساعت بطول انجامید با کمک تیمی از دامپزشکان انگلیس و آمریکا و همچنین تعدادی از جراحان پلاستیک و پرستاران NHS انجام شد.

حال پس از گذشت 5 ماه سیندرز که سلامتی کامل خود را طی این جراحی پیشگام بدست آورده، زندگی جدید خود را با یک خانواده دوستدار اسب در منطقه یورک شر انگلیس آغاز کرده است.