به گزارش اکونا پرس،

روزهای فوق‌العاده بازی قایم باشک در اتاق‌های کوچک زیر شیروانی خانه مادربزرگ مدت‌ها است که تمام شده‌اند. کشور بلیز در منطقه آمریکای مرکزی، قصد دارد این بازی محبوب دوران کودکی را در سطوح جدیدی برگزار کند. بلیز برای اولین بار در جهان، میزبان بازی قایم باشک در سرتاسر کشور است. بله، درست شنیدید، در سرتاسر کشور!

سیستم برگزاری قایم باشک به این ترتیب است؛ پنج نفر به صورت تصادفی توسط هیئت گردشگری بلیز از طریق یک مسابقه ملی در سراسر ایالات متحده که در تاریخ ۸ اکتبر به پایان می‌رسد، انتخاب می‌شوند. از این گروه، یک نفر جستجوگر خواهد بود و باید در طول پنج روز در ماه نوامبر، موقعیت چهار نفر دیگری که در چهار اقامتگاه مشخص شده در کشور، قایم شده‌اند را پیدا کند. برای کمی آسان شدن، به جستجوگر مجموعه‌ای از نشانه‌ها و یک راهنمایی داده خواهد شد تا بتواند منطقه را به خوبی بگردد.
هیئت گردشگری بلیز قصد دارند با میزبانی از اولین بازی قایم باشک در سرتاسر جهان در ماه نوامبر، این کشور را تبدیل به یک زمین بازی واقعی کنند

کارن بوانز، مدیر هیئت گردشگری بلیز گفت:
ما می‌خواهیم حس فوق‌العاده کودکانه گردشگران را بیدار کنیم. بلیز یک استیج طبیعی برای برگزاری اولین بازی قایم باشک در سرتاسر جهان بر اساس جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن برای مسافران است.
بلیز برای کسانی که به دنبال تعطیلاتی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد هستند، پیشنهاداتی چون اقامتگاه‌های خصوصی و دور از دسترس، ۲۴۰ مایل خط ساحلی، بیش از ۴۵۰ جزیره (مشهور به کایس) و جنگل‌های متراکم در بیش از نصف کشور دارد.

این ایده جسورانه چند ماه پیش به فکر هیئت گردشگری بلیز خطور کرد و شامل مراحل سخت تدارکاتی از جمله هماهنگی برگزارکنندگان تورها با اقامتگاه‌های تفریحی بود. تاکنون بر طبق گفته‌های بوانز، واکنش‌های اولیه فوق‌العاده مثبت بوده است و بیش از ۵۰۰ نفر در اولین روزها در این بازی ثبت نام کرده‌اند.
پنج شرکت‌کننده خوش شانس برای شرکت در بازی کلاسیک دوران کودکی در بلیز انتخاب خواهند شد
برای وارد شدن به این مسابقه، به آدرس hideandseekbelize@gmail.com، ایمیل بزنید و توضیح بدهید که چرا می‌خواهید برای این بازی انتخاب شوید. در بخش عنوان، مشخص کنید که جستجوگر هستید یا می‌خواهید قایم شوید. شرکت‌کنندگان باید بالای ۱۸ سال و در زمان مسابقه در ایالات متحده آمریکا حضور داشته باشند.

بوانز گفت:
ما برای دیدن این رویداد در ماه نوامبر، بسیار هیجان‌زده هستیم. بلیز نسبتا کشور کوچکی است، برای همین در این مورد، مساحت کوچک سرزمین ما یک مزیت به شمار می‌آید و باعث می‌شود برگزاری این بازی در سرتاسر کشور، میسر شود. ما همچنین دریافتیم که هیچ کشوری تاکنون سرزمینش را تبدیل به یک زمین بازی غول‌پیکر قایم باشک نکرده است.