هرچند این روستا کم کم دارد به شهری متروکه تبدیل می‌شود، اما قرار است دوباره به رونق بیوفتد و به یک هتل برای گردشگرانی که به آنجا می‌آیند تبدیل شود. ک. نهاد محلی که به دنبال کسب درآمد نیستند تصمیم گرفتند این روستا را به محل گردشگری تبدیل کنند.

با الهام گرفتن از یک مدل ایتالیایی و با توجه به این که برخی خانه‌های روستا از سنگ و چوب ساخته شده اند و با گذشت صد‌ها سال قدمت هیچ تغییری نکرده اند در نظر گرفته شده است که تبدیل به هتل‌هایی برای اقامت مسافران در تعطیلات شود.

به گفته معمار این پروژه، این ایده به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا یک اقامت خاص را در این روستا تجربه کنند. علاوه بر اینکه از هوای تازه این منطقه لذت می‌برند می‌توانند از بخش‌های مختلف روستا و مراتع سرسبز و غذا‌های محلی لذت ببرند.

گفته می‌شود شکل گیری این طرح به چند سال پیش برمی گردد، زیرا به این نتیجه رسیده بودند به دلیل اینکه خانه‌ها کوچک هستند و دسترسی ماشین به این منطقه سخت است دیگر نمی‌توان ساکنینی که این منطقه را ترک کرده بودند بازگرداند و در نهایت تصمیم می‌گیرند تا اولین هتل روستایی را برپا کنند. از این رو اولین کلبه روستایی با دو اتاق خواب به عنوان اولین اقامتگاه در اواخر جولای ۲۰۱۸ افتتاح شد و در نظر گرفته شده است تا سال ۲۰۲۰ بقیه خانه‌ها پس از مرمت افتتاح شوند و بازدیدکنندگان در آن‌ها اقامت گزینند و از فضای زیبای روستا لذت ببرند.

شهر ارواح سوئیس به یک هتل گردشگری تبدیل می‌شود+عکس

شهر ارواح سوئیس به یک هتل گردشگری تبدیل می‌شود+عکس