عادل فردوسی پور طی سال‌های اخیر به خاطر برنامه جنجالی که تهیه کنندگی و اجرای آن را برعهده دارد، مورد شماتت و انتقاد بخشی از هواداران فوتبال قرار گرفته بود. برخی از استقلالی ها، پرسپولیسی ها، تراکتوری ها، سپاهان‌ها و... به او اعتراض می‌کردند و معتقد بودند برنامه نود نمی‌تواند مثل سابق، درخشان و جذاب باشد و میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون نگه دارد.

با این حال، غیبت دو هفته‌ای این برنامه، همه حساب و کتاب‌ها را بهم ریخت تا شاهد اتفاق جدیدی باشیم. همان کسی که تا چند هفته قبل مورد نقد‌ قرار می گرفت و علیه اش در ورزشگاه‌ها شعار می‌دادند، حالا تبدیل به نمادی از اعتراض به مدیریت کنونی صدا و سیما شده است. طی روز‌های گذشته تقریبا در هر استادیومی که فوتبال برگزار شد، اخباری مبنی بر تشویق عادل فردوسی پور شنیدیم و این یعنی او محبوبیتش را دوباره بازیابی کرده است.

عادل توانایی‌های بالقوه‌ای دارد و شهرت و محبوبیتش زبانزد عام و خاص است، اما حالا به خاطر سیاست اشتباه و تصمیمات احساسی مدیران جوان شبکه سوم سیما، چند برابر بیشتر از گذشته محبوب شده و بعد از تشویق شدنش توسط چند ده هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، حالا در چند استادیوم دیگر نیز، تماشاگران به حمایت از او پرداخته اند.

شاید پخش برنامه نود به روحیه عادل لطمه جدی وارد کرد، اما این طرف قضیه را هم باید دید؛ محبوبیت این گزارشگر، تهیه کننده و مجری چند برابر بیشتر شد.