روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گزارش روز سه شنبه خود با بیان این مطلب، اعلام کرد: مدیر کل این اداره برای بررسی علت مسمومیت این پرندگان به اتفاق مدیر کل دام پزشکی این استان و فرماندار شهرستان در منطقه یاد شده حضور یافتند.

۲۷ پرنده شکاری و عقاب به دلیل مسمومیت تلف شدند +عکس

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در این باره اظهار کرد: دوشنبه شب (هفتم آبان) تعدادی لاشه مرغ مشکوک به مسمومیت در نزدیکی یکی از روستا‌های اطراف شهرستان سروستان رها شده بود و پرندگان شکاری زیادی از جمله سارگپه و عقاب‌های صحرایی از آن‌ها تغذیه کردند.

سعید محمودی افزود: ۳۵ قطعه از این پرندگان امروز (هشتم آبان) دچار مسمومیت و تا کنون ۲۷ قطعه از آن‌ها تلف شده اند، اما با تلاش‌های ماموران محیط زیست، پنج پرنده احیا و در طبیعت رها شدند و سه پرنده دیگر نیز در حال تیمار است.

وی بیان کرد: لاشه پرندگان شکاری تلف شده برای بررسی‌های پزشکی و آزمایش‌های مربوط به آزمایشگاه انتقال داده شد.

به گفته محمودی، با همکاری ماموران محیط زیست، فرمانداری، دام پزشکی و نیروی انتظامی شهرستان سروستان، لاشه مرغ‌های مسموم دفن شد تا دیگر حیوانات و پرندگان از آن تغذیه نکنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: هنوز مرغداری که مبادرت به انداختن لاشه این مرغ‌ها در محیط کرده شناسایی نشده و هدف از این کار نیز نامشخص است.

محمودی بیان کرد: با توجه به سن مرغ‌ها و دیگر مستندات موجود، به شناسایی مرغداری متخلف اقدام خواهد شد ضمن این که علت دقیق تلف شدن این مرغ‌ها نیز پس از انجام آزمایش‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از طریق قضایی پیگیر این رویداد است و با عوامل این اتفاق برخورد قانونی انجام می‌شود.