به گزارش اکونا پرس،

ویدئویی که در آن مسئولان مدرسه‌ای در یکی از کشور‌های آفریقایی اقدام به تنبیه دانش آموزان موبایل به دست در مدرسه می‌کنند تبدیل به یکی از ویدئو‌های پربازدید در فیسبوک شده است. طی این اقدام عجیب در یکی از مدارس دبیرستان کشور آفریقایی گابن مسئولان مدرسه پس از جمع آوری تلفن‌های همراه دانش آموزان اقدام به شکستن و خرد کردن آن‌ها با چکش کردند.

تنبیه عجیب دانش آموزان موبایل به دست در گابن! +عکس

 

در این ویدئو که تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ بیننده داشته است یکی از پرسنل مدرسه در حال شکستن تلفن‌های همراه دیده می‌شود. این حادثه عجیب در دبیرستان " لیسی جوزف آمبوروئت آوارو" در منطقه "پورت جنتیل" گابن رخ داد. ظاهرا این ویدئو در تاریخ ۲۴ اکتبر در داخل حیاط مدرسه تهیه شده و فردی که در حال شکستن تلفن‌های همراه دانش آموزان است در واقع نگهبان مدرسه است. این ویدئو دانش آموزان مدرسه را در حالی که در اطراف نگهبان مدرسه حلقه زده اند و نظاره گر نابودی تلفن‌های همراه خود هستند نشان می‌دهد.

بنا به گزارش فرانس ۲۴ دو نفر از دانش آموزان این مدرسه تایید کردند که تلفن‌های همراه آن‌ها از سوی مسئولان مدرسه چندین بار متوالی ضبط شده بود، اما تاکید کردند که این نخستین بار بود که آن‌ها اقدام به شکستن و تخریب تلفن‌ها کرده‌اند. بنا به گزارش فرانس ۲۴ پس از بررسی علت این اقدام از سوی مسئولان مدرسه به آن‌ها گفته شد که استفاده نکردن از تلفن همراه یکی از قوانین این مدرسه است و به همین دلیل این دانش آموزان مورد تنبیه قرار گرفته‌اند. بنا به این قانون تلفن همراه دانش آموزی که در مدرسه از آن استفاده کند ضبط و بلافاصله نابود خواهد شد.

آقای "ایسنگ" گفت: تلفن‌های همراهی که در این ویدئو مشاهده کردید نابود شدند، در مدت ۱ سال گذشته از دانش آموزان در داخل مدرسه ضبط شده بود. او افزود ما از این اقدام تنها یک هدف داشتیم و آن این است که قوانین مدرسه باید از سوی دانش آموزان رعایت شود.