در فاصله تقریباً سه ساعت و نیم مانده به دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بیش از ۶۵ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده و بی‌صبرانه و مشتاقانه و منتظر آغاز این مسابقه هستند.

* از ساعت ۱۳:۳۰ راه برای همه اتومبیل‌هایی که قصد ورود به ورزشگاه آزادی را داشتند از یک کیلومتری این ورزشگاه بسته شد و خیلی‌ها مجبور شدند اتومبیل خود را در این فاصله از ورزشگاه پارک کرده و پیاده به سمت محل برگزاری دیدار پرسپولیس - کاشیما آنتلرز حرکت کنند.

* مأموران اسب سوار زیادی دور تا دور محوطه ورزشگاه آزادی در حال مانور بودند که سوژه هواداران شده و با آن‌ها عکس یادگاری می‌گرفتند.

* با وجود اینکه بار‌ها و از طرق مختلف به هواداران اعلام شده بود بدون بلیت وارد ورزشگاه آزادی نشوند باز هم بیش از هزار تماشاگر بدون بلیت در جوار بلیت‌فروشی حضور داشتند و منتظر باز شدن در‌های ورزشگاه به روی خود بودند. عوامل برگزاری مسابقه بار‌ها و بار‌ها به هواداران اعلام کردند آن‌هایی که بلیت ندارند در ورزشگاه نمانند، چرا که تحت هیچ شرایطی آن‌ها را راه نخواهند داد.

* مأموران AFC به هیچ‌کدام از افراد متفرقه اجازه حضور در کنار زمین را ندادند و کناره‌های زمین کاملاً خلوت است.

* خبرنگاران ژاپنی از ساعت ۱۴ با حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی در جای خود مستقر شدند و نکته قابل توجه اینکه اتحاد و ارتباط خیلی صمیمی بین آن‌ها وجود داشت.

* برای اولین بار غذای گرم در نزدیک باجه‌های بلیت فروشی فروخت می‌شد که این مسئله با استقبال خوب تماشاگران نیز مواجه شد.

* تمام شرایط برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه لیگ قهرمانان آسیا آماده است و تغییرات به وجود آمده در ورزشگاه آزادی کاملاً مشهود.

* برخلاف بازی برگشت پرسپولیس - السد که هواداران راهرو‌های بین سکو‌ها را پرکرده بودند این بار نمایندگان AFC در این مورد سخت‌گیری کرده و هرگز اجازه ندادند راهرو بین سکو‌ها پر شود. البته موانعی بین سکو‌های گذاشته شده تا از این امر ممانعت به عمل آید.

* از سکو‌های ورزشگاه آزادی فقط قسمتی از جایگاه خالی مانده که آن هم به خاطر گرانی قیمت بلیت این سکوهاست.

* سکو‌های کناری جایگاه خبرنگاران برای بانوان رزرو شده است که البته هنوز هیچ هوادار خانمی در ورزشگاه حضور ندارد.

* هواداران پرسپولیس بار‌ها با سردادن سرود قهرمانی حضورشان در فینال لیگ قهرمانان را به رخ استقلالی‌ها کشیده و برای آن‌ها کری خواندند.

* بلندگو‌های زیادی در جلوی هر یک از جایگاه‌ها دیده می‌شود و قرار است تا ساعتی دیگر کنسرت زنده برای تماشاگران توسط محسن ابراهیم زاده خواننده کشورمان اجرا شود.

* حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در فاصله چند ساعت مانده به بازی در ورزشگاه حضور پیدا کرده و از سوی تماشاگران نیز مورد تشویق قرار گرفت.

* علی پروین و محمود خوردبین با حضور در ورزشگاه مورد تشویق شدید تماشاگران قرار گرفتند.
* علی پروین که قرار است جام قهرمانی را پیش از آغاز دیدار امروز پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در استیج قهرمانی بگذارد، مسیر قرار دادن جام قهرمانی را تمرین کرد.

* حدود ۳۰۰ تماشاگر ژاپنی در طبقه دوم ورزشگاه و قسمت پشت دروازه مستقر هستند. جالب اینکه آن‌ها پرچم بزرگ کاشیما آنتلرز را روی جایگاه خود پهن کرده‌اند و منتظر آغاز بازی هستند.