گاهی در حراجی‌ها اجناس و کالای عجیب‌وغریبی با قیمت‌های هنگفتی به فروش می‌رسد. در سراسر نقاط جهان عده‌ای علاقه به خرید این کالاهای جالب و عجیب دارند. در ادامه تعدادی از این کالاهای عجیبی که در سال ۲۰۱۸ در حراجی‌ها به فروش رسیده را معرفی می‌کنیم.

بزرگترین مروارید آب شیرین

بزرگترین مروارید آب شیرین شناخته‌شده در جهان، معروف به "شیر خفته"، در ماه می‌ در حراج وندوهوی هلند، به قیمت ۳۷۴۰۰۰ دلار فروخته شد. این مروارید به طول بیش از ۷ سانتیمتر و وزن بیش از ۴ اونس، در چین پیدا شده و تصور می‌شود که در قرن هجدهم میلادی در دوران سلسه کینگ شکل گرفته باشد. این مروارید، جدای از اندازه و شباهتش به شیر، به خاطر تاریخ حدود ۳۰۰ ساله‌اش و دست به دست شدنش میان بازرگانان استعماری، جواهرسازان سرشناس و خاندان‌های سلطنتی اروپا، از جمله کاترین کبیر، مشهور است.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

سنگ‌های ماه

سه سنگ کوچک ماه، که در سال ۱۹۷۰، در مأموریت لونا-۱۶ شوروی به زمین آورده شدند، در ماه نوامبر در به قیمت ۸۵۵۰۰۰ دلار در حراج ساتبی نیویورک فروخته شدند. این‌ها تنها سنگ‌های ماه هستند که در مالکیت شخصی هستند و اولین بار به عنوان هدیه از سوی شوروی به بیوه سرگی پاولوویچ کورولف، رئیس سابق برنامه فضایی شوروی، داده شده بودند. کورولوا، در سال ۱۹۹۳ سنگ‌ها را به ساتبی فروخت.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

صندلی چرخدار استیفن هاوکینگ

قدیمی‌ترین صندلی چرخدار به جامانده از استیفن هاوکینگ، در ماه نوامبر در یک حراجی آنلاین کریستی فروخته شد و عواید آن به بنیاد استیفن هاوکینگ و انجمن بیماری اعصاب حرکتی اختصاص یافت. این دانشمند فقید، به رانندگی بی‌محابا با صندلی چرخدارش معروف بود و مشهور است که در جریان دیداری با شاهزاده چارلز در سال ۱۹۷۷ از روی پای او رد شده است. او از این صندلی از دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ استفاده کرده بود، تا زمانی دیگر توانایی راندن صندلی چرخدار با دستانش را نداشت.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

حلقه تمام الماس

یک حلقه کامل که از یک الماس یکپارچه تراشیده شده و سازنده آن جونی ایوه، طراح اصلی اپل، و مارک نیوسان، طراح صنعتی هستند، در ماه دسامبر، با قیمت ۲۵۶۰۰۰ دلار چکش خورد. این حلقه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وجه دارد. رقمی که پیش از این در یک تکه الماس دیده نشده است. این حلقه در میامی به حراج گذاشته شد و عواید حاصل از آن به یک موسسه خیریه مبارزه با ایدز اهدا شد.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

مجسمه ۳۰۰۰ ساله آشوری

یک مجسمه نادر ۳۰۰۰ هزار ساله در ماه اکتبر به قیمت ۳۱ میلیون دلار فروخته شد، و رکورد جهانی قیمت برای هنر آشوری را شکست. قیمت اولیه مجسمه ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود. این مجسمه که از یک تخته سنگ گچ مستحکم تراشیده شده، در قرن نوزدهم میلادی در عراق امروزی کشف شده بود و یک خدایگان را به شکل شاه آشورناسیرپال دوم نشان می‌دهد. پیش از حراج، وزیر فرهنگ عراق خواستار بازگشت این عصر به کشورش شده بود اما در نهایت صدایش به جایی نرسید.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

زمرد سبز ۵۶۵۵ قیراطی

یک بلور ۵۶۵۵ قیراطی که در ماه اکتبر در زامبیا استخراج شده بود، در حراجی در سنگاپور در ماه نوامبر به قیمت ۲۸.۴ میلیون دلار فروخته شد. این زمرد که وزنی بیش از ۱.۱ کیلوگرم دارد. پیش‌تر، در سال ۲۰۱۰، همان شرکتی که این گنج را در معادنش در زامبیا یافته بود، زمردی ۶۲۲۵ قیراطی استخراج کرده بود که به خاطر بزرگی‌اش به آن لقب "فیل" داده بودند.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

هنر خلق شده توسط هوش مصنوعی

"ادموند دِ بلامی" به عنوان اولین اثر هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی که در یک حراج به فروش می‌رسد، تاریخ‌ساز شد. این اثر به قیمت ۴۳۲۵۰۰ دلار در ماه اکتبر در حراجی کریستی نیویورک فروخته شد که در ابتدا بسیار بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلاری تخمین زده می‌شد، بود.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

اسکلت دایناسور

اسکلت یک دایناسور ۱۵۰ میلیون ساله، در ماه ژوئن، به قیمت ۲.۳۶ میلیون دلار در پاریس فروخته شد. این اسکلت به ارتفاع ۲.۶ متر و طول حدوداً ۹ متر، شباهت زیادی به آلوسائوروس دارد اما دانشمندان نتوانستند گونه آن را با قطعیت تعیین کنند. بنا بر گزارش‌ها این اسکلت در وضعیت خوبی است و حدود ۷۰ درصد اسکلت دست نخورده بوده است. در سال ۲۰۱۶، یک اسکلت آلوسائوروس به قیمت ۱.۳۲ میلیون دلار فروخته شده بود و سال گذشته نیز یک اسکلت کامل ماموت به قیمت ۶۴۱۰۰۰ دلار چکش خورد.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!

رولز رویس ملکه الیزابت

در ماه سپتامبر، رولز رویس ملکه الیزابت دوم، در یک حراجی در لندن به قیمت بیش از ۱ میلیون دلار فروخته شد. این رویز رویس فانتوم ۴ مدل ۱۹۵۳، در مراسم‌های دولتی مورد استفاده ملکه بود و ۴۰ سال در اختیار خانواده سلطنتی بود. این همان مدلی است که مگان، دوشس ساسکس، در مراسم عروسی خود سوار بر آن بود. تنها ۱۸ عدد از فانتوم ۴ ساخته شده که توسط سران حکومت‌ها خریداری شدند. هیچ کدام دقیقاً مشابه دیگری نیستند و همگی سفارشی تولید شده‌اند.

عجیب‌ترین و جالب‌ترین حراجی‌های ۲۰۱۸!