به گزارش اکونا پرس،

با شدت گرفتن تب خودرو‌های شاسی‌بلند در دنیا، مازراتی نیز جزو شرکت‌های اصیلی بود که برای اولین بار به این کلاس دخول کرد. مازراتی که سال‌ها به تولید خودرو‌های کوپه و سدان اسپرت و منحصربفرد، در اولین شاسی‌بلند خود سعی کرد تا تمامی ویژگی‌های خاص محصولات پیشین خود را به‌کار ببرد. لوانته نام شاسی‌بلند مازراتی بود که در کلاس یک خودروی SUV اسپرت و لوکس آماده رقابت با رقبای قدری همچون پورشه کاین می‌شد.

حال با گذشت بیش از ۲ سال از عرضه مازراتی لوانته و فروش موفقیت‌آمیز آن در سراسر دنیا، این شرکت یک نسخه خاص با پسوند Trofeo Launch Edition از این خودرو را قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی کند. لوانته Trofeo Launch Edition که با یک موتور ۸ سیلندر V شکل عرضه می‌شود قرار است در تعداد محدود به ۱۰۰ دستگاه به تولید برسد. این نسخه خاص که مجهز‌ترین مدل لوانته به شمار می‎رود، از تمامی امکانات سفارشی این خودرو به صورت استاندارد بهره می‌برد. مازراتی نام رنگ پایه این نسخه خاص را Blu Emozione Matt گذاشته که در ترجمه لغوی معنای "آبی مات هیجانی" را می‎دهد! مشتریان همچنین می‌توانند رنگ‌های Giallo Mondenese به معنای زرد مودِنا (شهری در ایتالیا) و Rosso Magma به معنای قرمز ماگما را برای این خودرو سفارش دهند.

نمای بیرونی خودرو شامل استفاده از سطح گسترده‌ای از فیبرکربن در رکاب‌ها، سپر‌ها و درب موتور می‎شود. همچنین رینگ‌های ۲۲ اینچ Orione با رنگ مشکی مات یا براق برای این نسخه خاص ارائه می‎شود تا تفاوت خودرو در نمای ظاهری مشهود باشد. برای تکمیل ترکیب رنگ بیرونی خودرو، کالیپر‌های ترمز (پوسته تزیینی روی لنت‌ها) در رنگ‌های نقره‌ای، آبی، زرد یا قرمز نیز قابل سفارش است.

کابین با شکوه لوانته Trofeo Launch Edition مجهز به صندلی‌های سفارشی با چرم گران‌قیمت Pieno Fiore است که با دست دوخته شده و مزین به نشان Trofeo روی آن‌ها است. همچنین تزیینات چوبی کابین نیز تماما توسط نجاران ماهر با دست ساخته و نصب شده‌اند.
در بخش فنی این نسخه خاص از یک موتور ۳.۸ لیتری V شکل ۸ سیلندر ساخت شرکت فراری بهره می‌برد که توان تولید نیروی عظیم ۵۸۲ اسب‌بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه نیرومند توسط گیربکس هوشمند ۸ سرعته ساخت شرکت ZF آلمان به هر چهار‌چرخ خودرو منتقل می‎شود. شتاب صفر تا صد غول مازراتی در مدت‌زمان ۴.۱ ثانیه محقق می‎شود و بیشینه سرعت آن نیز به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‎رسد.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Maserati Levante Trofeo Launch Edition را مشاهده می‌کنید.

داغ‌ترین محصول مازراتی در نمایشگاه ژنو +تصاویر

داغ‌ترین محصول مازراتی در نمایشگاه ژنو +تصاویر

داغ‌ترین محصول مازراتی در نمایشگاه ژنو +تصاویر

داغ‌ترین محصول مازراتی در نمایشگاه ژنو +تصاویر

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان