به گزارش اکونا پرس،
مدتی بود که لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به معضلی جدی برای دانش آموزان تبدیل شده بود و موضوع به حدی جدی شد که پای آن به مجلس رسید و بهارستانی‌ها هم در این باره پیگیری‌هایی داشتند.

با وجود حساسیت امتحان نهایی برای دانش‌آموزان و اعمال نمرات آن در کنکور و ورود داوطلبان به دانشگاه، آموزش و پرورش علی‌رغم کاستی‌های قبل وارد عمل شد و سازوکاری برای افزایش امنیت امتحانات نهایی در نظر گرفت تا آنجا که امسال خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با قاطعیت لو رفتن و فروش هرگونه سوال امتحانی را غیر ممکن دانست.

با وجود این شرایط، اما باز هم زمزمه‌هایی از فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی مشاهده می‌شود و برخی سودجویان با اخذ پول از دانش آموزان کلاهبرداری می‌کنند.

اما در واقع است کلاهبرداران با استفاده از ترفند‌های جدید تلگرام مبتی بر ویرایش عکس بعد از آغاز امتحان، سوالات امتحانی را با عکسی که پیش از این در کانال مربوطه وارد کرده بودند، جایگزین می‌کنند و به این ترتیب ادعای دروغین دسترسی به سوالات امتحانی را دارند.

هرچند پیش از این آموزش و پرورش پروش به طور گذرا از امنیت سوالات سخن گفته بود، اما درباره روش‌های جدید کلاهبرداری و اخاذی هیچ اطلاع رسانی نداشت و ضعف در تعامل با جامعه موجب کلاهبرداری از دانش آموزان می‌شود.

ترفند جدید کلاهبرداران برای اخاذی از دانش آموزان +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان